דרעי הטיל וטו על שיבוץ אלי ישי בבית היהודי

בבית היהודי-האיחוד הלאומי הבטיחו ליו"ר יחד תפקיד שר, אך גורמים המעורים במשא ומתן בין הצדדים טענו כי מי שמנסה לטרפד את המהלך הוא יריבו המר, יו"ר ש"ס, שפנה בנושא לרב מאזוז ולראש הממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/02/19 18:21 טו באדר א'

דרעי הטיל וטו על שיבוץ אלי ישי בבית היהודי
מנסה לסכל את כניסתו לכנסת? דרעי וישי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אריה דרעי ואלי ישי הם יריבים פוליטיים עוד מהתקופה המשותפת של שניהם בש"ס. ממידע שהגיע לחדשות כיפה עלה כי גם כשהם מצויים במפלגות שונות, שר הפנים מנסה לסכל את חזרתו של יו"ר יחד לזירה הפוליטית ומפעיל לשם כך לחצים על הרב מאזוז וראש הממשלה.

בתקופה האחרונה מנהל ישי מגעים אנשי הבית היהודי-האיחוד הלאומי בנוגע לצירופו לרשימתם לכנסת. ההצעה האחרונה שקיבל הייתה המקום השמיני עם הבטחה כי ימונה לשר, במידה והמפלגה תהיה חלק מהממשלה.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ

יצרפו את ישי למרות הוטו? הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץצילום: יחצ

עם זאת, מי שמנסה לטרפד את מהלך החיבור, הוא יו,ר ש"ס, דרעי, שמנסה להפעיל לחצים על רבו של ישי, הרב מאיר מאזוז, ואף על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לו אמר כי במידה וישי יהיה מועמד להצטרף לקואליציה, ש"ס לא תמליץ עליו לראשות הממשלה.

במערכת הפוליטית מעריכים, כי מעבר ליריבות המרה בין השניים, מצבה הרעוע של ש"ס בסקרים הובילה את ראשה לגרום לישי לא להתמודד לכנסת הקרובה, בתקווה שיוכל לגרוף את תומכי למפלגתו. מש"ס נמסר: "אנחנו לא מתערבים לבית היהודי והאיחוד הלאומי בחלוקת המקומות ברשימה".