שוטרים מנעו מחבר הכנסת פרוש להיכנס לישיבת עוד יוסף חי

למרות התחייבות משרד הביטחון שאין מניעה שהתלמידים יתפללו בבית הכנסת שבתחומי ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, השוטרים מנעו מחבר הכנסת מאיר פרוש להיכנס למתחם הישיבה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/15 16:32 יד בטבת התשעה

שוטרים מנעו מחבר הכנסת פרוש להיכנס לישיבת עוד יוסף חי
דוברות, צילום: דוברות

בניגוד להתחייבות משרד הביטחון, נמנעה היום (ב') כניסתו של חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) לישיבת עוד יוסף חי ביצהר.

פרוש ביקר במבנה הישיבה הזמני, ולאחר מכן הגיעה למבנה הישיבה התפוס על ידי שוטרי המג"ב. כוח של שוטרי מג"ב יצא לקראת המבקרים, והקצין במקום הודיע שאסור להיכנס למבנה ואף אסור לעמוד לידו, אף לא מחוץ לגדר התוחמת את חצר הישיבה.

פרוש ביקש לשוחח עמו ביחידות, הסביר לו שהוא חבר כנסת וכן שמשרד הביטחון התחייב במכתבים רשמיים שאין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה. למרות זאת התעקש הקצין והכניסה למתחם הישיבה לא התאפשרה.

יש לציין כי פרוש ביקש לפני כשמונה חודשים לקיים דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון על תפיסת הישיבה וסגירת בית המדרש, אך למרות פניותיו, עד היום לא כונסה הוועדה.

"הגענו לחזק את לומדי התורה ביצהר", אמר פרוש לאחר הסיור, "למרות התחייבויות משרד הביטחון שלא יהיה מניעה להיכנס ולהתפלל, לא התאפשרה הכניסה לישיבה, ועל כך נאמר "טוב מראה עיניים". בכוונתי להמשיך ולפעול אם ירצה ה' בעניין. לא יתכן כי מדינת ישראל תשתלט על בית מדרש ותמנע את לימוד התורה. אני מקווה שבביקור הבא הישיבה כבר תפעל במקומה הקבוע, תפרח ותשגשג", הוסיף פרוש.

מישיבת עוד יוסף חי נמסר בתגובה: "אנו מודים לידידינו החשוב הרב מאיר פרוש שהגיע להזדהות עם הישיבה ולמחות על העוול וההתנהלות הבלתי חוקית של שר הביטחון ועושי דברו. אנחנו רוצים להזכיר לחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב שאותם אלו אשר מורים להם לפעול נגד יהודים טובים ונגד קודשי ישראל, בשם "שלטון החוק", הם אלו אשר רודפים את אנשי כוחות הביטחון עצמם, כאשר הם פועלים בנחישות כנגד האויב, כדוגמת החקירות כנגד הלוחמים בצוק איתן, והעמדתם לדין של לוחמי מג"ב".