מנסים ליצור תקדים: דרישה מצה"ל להרוס בית מחבל שפצע ישראלים

הליך הריסת בתי משפחות מחבלים חל רק על מי שרצח ישראלים. בארגון בצלמו פנו למפקד פיקוד מרכז בדרישה שיורה על הריסת בית מחבל שהצליח "רק" לפצוע שלושה בני אדם: "המאבק בטרור חייב להיות בכל הכוח גם במעטפת המשפחתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/19 18:58 יד בתמוז התשעט

מנסים ליצור תקדים: דרישה מצה"ל להרוס בית מחבל שפצע ישראלים
ארכיון: הרס בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

האם צה"ל צריך להרוס רק בתים של מחבלים שהצליחו לרצוח יהודים? בארגון בצלמו חושבים שלא ושיגרו מכתב למפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן, בו דרשו שיורה על הריסת בית משפחת מחבל שפצע שלושה ישראלים בירושלים.

בסוף חודש מאי דקר צעיר ערבי שלושה בני אדם בעיר העתיקה בבירה ופצע אותם בדרגות פציעה שונות בארגון פנו לפדן והצביעו על שורת תקדימים שבהם אושר לצבא פעול גם כנגד בתי משפחות מחבלים שלא הצליחו לרצוח.

לדברי יועמ"ש הארגון, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר הורה בעבר כי ניתן לאטום בתים של מחבלים שפצעו ישראלים ולדבריהם כך קבע גם בג"צ בפרשת ניסיון ההתנקשות בחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. בסים המכתב נאמר כי "ככל שתשובתכם שלילת, אודה לקבלת הבהרות בנושא"

מארגון בצלמו נמסר כי "המאבק בטרור חייב להיות בכל הכוח גם במעטפת הסביבתית והמשפחתית. שכל מחבל ידע, פגעת, אתה ומשפחתך תסבלו. ולכן חובה להרוס בית מחבל גם אם 'רק' פצע. השב"כ בעצמו מודה שזה צורך מבצעי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן