הכירו את השופטת הסרוגה שתכריע בדינו של נתניהו: רבקה פרידמן - פלדמן

השופטת הבכירה בת לצינות הדתית, כבר בעלת ניסיון במשפטים כנגד ראשי ממשלה, תשאלו את אולמרט. את הקריירה המשפטית שלה התחילה פרידמן-פלדמן כבר לפני 26 שנים, כשהתמנתה לשופטת בגיל 36

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/02/20 12:32 יז בשבט התשפ

הכירו את השופטת הסרוגה שתכריע בדינו של נתניהו: רבקה פרידמן - פלדמן
פרידמן-פלדמן. חלק מצוות השופטים, צילום: אליהו ינאי

נבחרו שלושת השופטים שבפניהם יישפט ראש הממשלה בנימין נתניהו. מי שתעמוד בראש ההרכב היא רבקה פרידמן-פלדמן, משפטנית ותיקה ומצטיינת. פרידמן-פלדמן (62) היא בת לציונות הדתית, ירושלמית, בוגרת אולפנת "חורב" המפורסמת. לאחר השירות הלאומי היא התחילה ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים וכבר אז ניתן היה לדעת כי מדובר במשפטנית חרוצה ונמרצת.

בשנת 1982 הוסמכה כעורכת דין ושימשה בין היתר כמנהלת מדור ערעורים אזרחיים בבית המשפט העליון. עבדה במשך שבע שנים בפרקליטות המדינה ובגיל 36 מונתה לשופטת בבית המשפט השלום בירושלים.

בשנת 2001 השתתפה במשפטו של איציק מרדכי, והחזיקה בדעת מיעוט וסברה כי על מרדכי לרצות ולו תקופה סמלית של ארבעה חודשים בכלא, שכן לא התרשמה שהביעה חרטה ונטל אחריות על מעשיו. כמה שנים לאחר מכן, הרשיעה פרידמן-פלדמן את השוטר שבעת הפינוי בעמונה רמס תושב עפרה תחת פרסות הסוס שלו.

לאחר תקופה של כעשור, הצטרפה בשנת 2012 לבית המשפט המחוזי בירושלים. אחד התיקים הראשונים שלה היה התיק כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בתיק טלנסקי, בפסק הדין הרשיעה את אולמרט בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד ודנה אותו  לשש שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי, קנס בסך מיליון ש"ח וחילוט סך של 500 אלף ש"ח.

אחרי הניסיון הרב שצברה לאורך השנים מונתה לדון כעת בתיקי נתניהו המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 100, 2000 ו-4000. פרידמן-פלדמן נחשבת לאחת מהשופטות המנוסות במשפט הפלילי בבית המשפט המחוזי, ובשנים האחרונות היא ישבה לצד השופט בר-עם בהרכבים רבים של תיקי פשעים חמורים, ביניהם תיקים של מחבלים שרצחו בגל הטרור האחרון.