שנה לפטירת הרב ישעיהו הדרי

במלאת שנה לפטירתו של הרב חיים ישעיהו הדרי זצ"ל, נשיא ישיבת הכותל, ציינו בישיבת הכותל את פטירתו של ראש הישיבה הראשון ביום עיון ועצרת זיכרון, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/19 13:39 יא באייר התשעט

שנה לפטירת הרב ישעיהו הדרי
אזכרה לרב הדרי, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

אמש (ד'), התכנסו בישיבה שבין החומות מאות מתלמידי ישיבת ההסדר הכותל ובגריה ביום לימוד ועצרת זכרון לזכרו של הרב ישעיהו הדרי זצ"ל, שהלך לעולמו לפני שנה בדיוק. באירוע נכחו תלמידי חכמים בולטים וביניהם רב הרובע היהודי הרב אביגדר נבנצל, נשיא ישיבת כרם ביבנה הרב מרדכי גרינברג. הרב יעקב הכהן כ"ץ, הרב יהושע כץ וראש הישיבה הרב ברוך וידר. לעצרת הגיעו בוגרים רבים ובהם מנכ"ל רשת צביה וחבר הנהלת הישיבה ינקי פרידמן, הדיין הרב יהודה שחור, הדיין הרב יהודה גליק, רב העיר מודיעין מכבים רעות הרב יעקב צ'יקוטאי, רב הישוב גמזו (לשעבר) הרב אליאב מאיר, ראש ישיבת ההסדר ברכת משה הרב חיים סבתו, ראש ישיבת ההסדר בדימונה הרב דוד תורג'מן והשופט רפאל יעקבי.

מאז פטירתו של ראש ישיבת ההסדר "הכותל" בירושלים הרב הדרי זצ"ל לפני שנה, חיפשו בישיבת הכותל כיצד לתעל את הכאב על פטירתו והחליטו להנציח את זכרו בבניין הישיבה, שיפוץ הספרייה והגדלת אוצר הספרים. כזכור, לפני כחצי שנה נאספו כמיליון וחצי שקלים בקמפיין מימון ההמונים לזכרו של הרב הדרי. היום, בציון יום הפטירה של הרב הדרי, שהיה ראש הישיבה הראשון וכיהן גם כנשיא הישיבה עד לפטירתו, מציינת הישיבה את פטירתו באזכרה רשמית ובחניכת השלב הראשון של אוצר הספרים המחודש. 

אזכרה לרב הדרי

אזכרה לרב הדריצילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

הרב חיים ישעיהו הדרי זצ"ל, יקיר העיר ירושלים, היה איש ספר שסימל את הרצון להגיע לעומקה של תורה, איש רב פעלים שכל חייו עסק בבניין וצמיחה, ושימש כאב ומורה דרך לאלפי תלמידי הישיבה ובוגריה, מתוך אהבה לכל יהודי ואמונה בתהליך צמיחת גאולתנו. עם סיומה של מלחמת ששת הימים, פעל הרב הדרי להחזיר את התורה לרובע היהודי בירושלים סמוך לכותל המערבי ולמקום המקדש, והנהיג את ישיבת הכותל במשך למעלה מיובל בתוככי הרובע היהודי, סמוך ונראה למקום המקדש ולכותל המערבי. הישיבה שפתחה את שעריה בשנת תשכ"ז (1967), מיד לאחר מלחמת ששת הימים, ולמדו בה עשרה תלמידים, גדלה והתפתחה לאורך השנים והפכה לישיבת דגל בציונות הדתית, ממנה יצאו אלפי לוחמי צה"ל ובוגרים שלקחו חלק בבניין המדינה. כיום לומדים בישיבה מאות תלמידים הבאים מכל רחבי הארץ והעולם, עמלים בתלמודם, שוקדים על תורתם ותפילתם ומשלבים שירות צבאי בצה"ל במסגרת איגוד ישיבות ההסדר.

הרב אלעד ברנד, נציג המשפחה, בוגר ישיבת הכותל וקרוב משפחה של הרב הדרי נשא דברים באזכרה: "בזמנו, כאשר שקדנו על כתיבת ספר היובל לישיבה, הוא סיפר לי שהוא רואה בכך הזדמנות מיוחדת ליצור מסמך היסטורי שישמש את הדורות הבאים ללמוד ולהכיר כיצד נוצר נדבך נוסף בעולם התורה המתחדש בארץ ישראל. שעות אלו במחיצתו היוו עבורי שיעור גדול בענווה, שכן לאורך כל כתיבת הספר טרח להדגיש ולהבליט את פועלם של אחרים תוך נתינת המקום הראוי להם, ואילו את שלו ביקש למעט ולהצניע".

אזכרה לרב הדרי

אזכרה לרב הדריצילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

מוטי ג'רבי, מנכ"ל ישיבת הכותל: "זו הייתה זכות גדולה לעבוד בצילו של מורנו הרב הדרי במשך 15 שנים. פטירתו של הרב הותירה אותנו עם משימה לשמר את חותמו הייחודי והעשייה הרבה שלו מתוך תורה ואהבת הבריות. אני שמח שהצלחנו לשפץ ולהרחיב את אוצר הספרים ובכך להמשיך ולהנחיל את אהבת הספר והתורה שלו לתלמידנו". 

ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר: "גם שנה לאחר פטירתו, הרב הדרי זצ"ל הוא שם נרדף לשליחות ועשייה ציונית, לירושלים ולישיבת הכותל. כדי להמשיך את חזונו של הרב הדרי זצ״ל, את בקיאותו הנודעת ואת לימודו התדיר בחרנו להתקדם, להנציח את זכרו, לחזק את מפעל חייו, ולהוסיף נדבך בבניין ישיבת הכותל וירושלים. מוזמנים להצטרף אלינו לעשייה הברוכה ולהגדיל תורה ולהאדירה".

אזכרה לרב הדרי

אזכרה לרב הדריצילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל