למה ביידן כרע ברך בפני רבקה רביץ?

כחלק ממסעו של ריבלין בארצות הברית נפגש הנשיא עם ג'ו ביידן. השניים שוחחו בעניינים ביטחוניים וכשפגש ביידן את ראש הסגל החרדית של ריבלין, הוא מיהר לכרוע ברך להפתעת כולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/21 15:12 כב בתמוז התשפא

למה ביידן כרע ברך בפני רבקה רביץ?
ביידן. , צילום: גילי יערי / פלאש 90

נשיא ארצות הברית הוא אחד האנשים החשובים בעולם ומקבל כבוד רב אך השבוע ביידן התכופף וכרע ברך בפני ראש הסגל של הנשיא ריבלין. השניים נפשו במסגרת הטיסה של נשיא המדינה ראובן ריבלין לארצות הברית במסגרת אירועי הפרדה שלו מתפקיד הנשיא. ראש הסגל של ריבלין רבקה רביץ שוחחה את הנשיא האמריקאי ומשפט אחד שאמרה הוריד אותו על ברכיו.

רביץ סיפרה לביידן כי יש לה לא פחות מ12 ילדים. ביידן ההמום כרע ברך לאות כבוד. ח"כ אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית לה 11 ילדים שיתפה את הפרסום וכתבה: על 11 מקבלים גם?" 

כזכור,  הנשיא העשירי של מדינת ישראל צפוי לסיים את תפקידו בעוד פחות משבוע, אך לפני שיעזוב את הבית הרשמי בשכונת טלביה לטובת הנשיא הנבחר יצחק בוז'י הרצוג, הוא נפרד מידידיו הבכירים שמעבר לים. 

ביום ראשון האחרון המריא ריבלין בליווי צוותו האישי לניו יורק, וביום שני נפגש ריבלין עם נשיא ארצות הברית גו ביידן בבית הלבן. בפגישה השתתפו: סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, המתאם למזרח התיכון ולצפון אמריקה, בארט מק'גרק, היועץ הבכיר למזרח התיכון וצפון אפריקה וג'ולי שוויאר היועצת האחראית על ענייני ישראל והפלשתינים. ריבלין העניק לנשיא ביידן מטבע מתקופת המרד היהודי הראשון נגד רומא. זהו העתק של מטבע עברי, שהוטבע בירושלים תחת מצור הרומאים הזהה למטבע המקורי. בצדו האחד של המטבע משורטטים שלושה חצאי רימונים והכיתוב "ירושלים הקדושה". בתו של הנשיא, ענת, המלווה אותו בנסיעתו, העניקה לבני הזוג ביידן זוג ספלים שהכינה עבורם הקרמיקאית הישראלית עירית בירן, יוצרת מקומית משדה ורבורג, שיוצרת כלי קרמיקה אישיים ומסוגננים בעבודת יד מסורתית על האובניים. ענת סיפרה שהיצירה המקומית יקרה מאוד ללב המשפחה וכי היא שמחה על ההזדמנות לחשוף את הזוג ביידן אל הכישרונות האומנותיים היחודיים שפועלים בישראל. 

שני הנשיאים שוחחו ארוכות על המחויבות לחיזוק היחסים בין המדינות, "המחויבות שלי לישראל ידועה וחקוקה בסלע. כולל מחויבות בלתי ניתנת לערעור להגנה העצמית של ישראל. אני יכול לומר שאיראן לעולם לא תקבל נשק גרעיני במשמרת שלי". 


ריבלין מברך את ביידן. ארכיון.