קלמן נגד ריקלין, בטור שמעורר סערה בימין: "צמח פה דור של גידולי פרא תקשורתיים"

עיתונאי 'מעריב' תוקף בטורו השבועי בחריפות קבוצת פובליציסטים המזוהים עם נתניהו, לאחר המתקפות עליו ועל עיתונאי ימין נוספים בשבוע האחרון, בשל קריאתם לראש הממשלה לעזוב את תפקידו: "צמח לנו דור של שרלטנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/20 12:58 ז בתשרי התשפא

קלמן נגד ריקלין, בטור שמעורר סערה בימין: "צמח פה דור של גידולי פרא תקשורתיים"
קלמן ליבסקינד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הסערה בברנז'ה העיתונאית של הימין מסרבת לדעוך. אחרי שבוע של התנצחויות פומביות, בעיקר בציוצים בטוויטר, עלה הבוקר (ו') העיתונאי והתחקירן קלמן ליבסקינד, בטורו השבועי ב'מעריב', למתקפה חריפה על שורה של פובליציסטים ומגישים המזוהים עם ראש הממשלה נתניהו, ובהם שמעון ריקלין, יעקב ברדוגו, נעם פתחי, יערה זרד, אלי ציפורי ועוד.

הסערה החלה כאשר בשבוע שקדם לראש השנה כתבו מספר עיתונאים המזוהים עם הימין - עקיבא נוביק, חגי סגל וליבסקינד עצמו, בטוריהם השונים, טענה ברוח דומה, הקוראת לראש הממשלה נתניהו לבצע עסקה עם הפרקליטות ולפרוש מתפקידו בתמורה לסגירת תיקיו השונים או לחנינה. בהמשך הצטרף אליהם, בחשבון הטוויטר שלו, גם עורך 'בשבע', עמנואל שילה.

בעקבות הטורים, הפובליציסט שמעון ריקלין עורר את הנושא בתחילת השבוע, וטען במרומז כי הארבעה תודרכו יחד בנושא על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. ריקלין, ובעקבותיו גם פובליציסטים ומגישים נוספים, המזוהים עם ראש הממשלה נתניהו, טענו כי מנדלבליט משגר מסרים לנתניהו באמצעות עיתונאי הציונות הדתית, כדי לגרום לו לקיים את העסקה המדוברת.

צילום: אמיר לוי/פלאש 90

כל אחד מהארבעה השיבו במהלך השבוע, בעיקר בציוצים בטוויטר, לטענות השונות שהועלו נגדם, והוויכוח בקרב הברנז'ה העיתונאית של הימין התעצם. פרשן חדשות 12 עמית סגל הגן על ליבסקינד וכתב בטוויטר כי "הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר להשמיץ על בסיס עובדתי שקרי, ברוטב אבחנות סוציולוגיות על הציונות הדתית ״הבוגדנית״(!) - בומרנג שיחזור למשגרו, והכתמת מאבק ראוי מאין כמוהו. בזמנו סיפרה האגדה שגם על סטאלין יש תיק בנקווד. במשטרת המחשבות הנוכחית גם ליבסקינד וחגי סגל חשודים בשמאלנות וחתרנות".

היום כתב ליבסקינד בטורו כי בעקבות דבריו ספג נאצות וקללות באופן פרטי: "שלחו לי תמונות שלי עם שפם של היטלר, איחולי מוות לאמי (המנוחה), הסברים מפורטים לאיזו התעללות בדיוק ראויות בנות משפחתי, וגם איומים בנוסח "אתה בוגד. אין כפרה ומחילה לבוגדים. בסוף כל הבוגדים משלמים ביוקר". 

מנדלבליט. דורש הבהרות

מנדלבליטצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

ליבסקינד תקף בחריפות את ריקלין, ציפורי, פתחי, זרד ונוספים, ולאחר שדחה את הטענות כי הוא או מי מהכותבים האחרים תודרך בידי מנדלבליט, כתב כי "צמחה לה באין מפריע ערוגה מסוכנת של גידולי פרא תקשורתיים. אנשים שברובם לא כתבו מעולם ידיעות חדשות, לא אספו מידע... אלה נשאבו אל הוואקום שנוצר בהיעדר עיתונאים ימנים... אנשים ללא הבנה עיתונאית, ללא אתיקה עיתונאית, ללא כבוד לערכים עיתונאיים... עבורי מדובר בעסק עצוב ומייאש".

ליבסקינד הוסיף כי "תמיכה בליכוד או בנתניהו לא יכולה להיות הקריטריון היחיד שהופך אדם לעיתונאי". לסיום כתב ליבסקינד: "זו לא הפעם הראשונה שאני כותב בכאב על מה שמתרחש בשולי העיתונות הימנית, אבל המצב הולך ומחמיר. על חלק מתקשורת הימין אפשר לומר בצער רב, ובהישען על האמירה ההיא של יעקב חזן: רצינו לגדל דור של עיתונאים, ובמקומם צמח לנו דור של שרלטנים".