הרב סתיו, בוז'י הרצוג ורות קלדרון סביב שולחן הסדר

סדר ט"ו בשבט התקיים לראשונה במשכן הכנסת וקירב בין ח"כים שלא היו מוכנים לדבר אחד עם השני ביום יום. הרב דוד סתיו ורות קלדרון ערכו את הסדר וסיפרו מדרשים. צפו בתמונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/14 18:02 יד בשבט התשעד

הרב סתיו, בוז'י הרצוג ורות קלדרון סביב שולחן הסדר
יחצ, צילום: יחצ

"אני שמח וגאה לחדש ולאמץ בכנסת את מסורת סדר ט"ו בשבט", אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בסדר ט"ו בשבט שנערך היום בטרקלין שאגאל, "בצעירותי לא יכולתי אפילו לדמיין את ריח פירות הארץ ונופיה, והם היו בגדר משאלת לב רחוקה. לכן אני כל כך שמח לארח בסדר כאן בני נוער וצעירים".

הרב דוד סתיו הנחה את הסדר: "אפילו השקדיה עדיין לא פורחת בט"ו בשבט, אבל זהו חג של אמונה. כפי שיו"ר הכנסת חגג בצעירותו בשלג ובקור באמונה שלמה שיגיע לארץ, כך בט"ו בשבט, אנו מאמינים שמתחת לפני השטח כבר מתחילים הזרעים לנבוט לקראת פריחת האביב. מי שנוטע עצים או עוסק בחינוך יודע שמדובר בחיבור העבר עם העתיד. שגם כשאתה לא רואה את הפרי, אתה מאמין שהוא כבר נובט".

בטקס שהתקיים ביוזמת יושבי ראש השדולה להתחדשות יהודית, ראש האופוזיציה חה"כ יצחק הרצוג וחה"כ רות קלדרון ויושב ראש ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו השתתפו חברי כנסת, ובני נוער מכפר יונה, אבן יהודה וממדרשת עין פרת. הסדר כלל הרמת 4 כוסות יין, ברכות על פירות משבעת המינים וקריאת מדרשים.

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)