חדש בירושלים: "המטבחון" מתחם קולנרי נפתח

מתחם קולנרי חדש נפתח בגן הוורדים בירושלים. מעכשיו לעובדי המשרדים הממשלתים ולמבקרים באזור יש מה לאכול

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/20 15:14 טז בטבת התשפ

חדש בירושלים: "המטבחון" מתחם קולנרי נפתח
משה ליאון, צילום: דוברות העיריה

עכשיו זה רשמי, מתחם "המטבחון", מתחם קולינרי חדש נפתח היום (ב) בגן הוורדים שמול כנסת ישראל. אירוע הפתיחה נערך במעמד יו"ר הכנסת אלברט סחרוביץ, השר לירושלים ומורשת זאב אלקין, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל משרד ירושלים: מרדכי בניטה ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: אייל חיימובסקי.  

ההשראה להקמת "המטבחון", לקוחה מערי ממשל ברחבי העולם כדוגמת ברלין ווושינגטון שבזמן ארוחת הצהריים פוקדים עובדי המשרדים הממשלתיים ומבקריו הרבים את שדרת הפוד-טראקס המציעה להם מגוון רחב ועשיר של מאכלים. המתחם החדש נועד לשפר את איכות חייהם של עובדי המדינה והמבקרים הרבים בכנסת, במשרדי הממשלה ובבית המשפט העליון שכן באזור זה אין מסעדות ובתי קפה במרחב הציבורי. לצד האפשרויות הקולינריות של מתחם "המטבחון", יציע המקום בהמשך פעילויות פנאי וההעשרה נוספות.

המטבחון

המטבחוןצילום: דוברות העיריה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מהחמין שבגאולה ועד בתי הקפה שבמתחם התחנה, ממסעדות השף ועד שוק מחנה יהודה, ירושלים שופעת חוויות אוכל עשירות, שמהוות מוקדי בילוי, ותיירות מהגבוהים בארץ.
האוכל בירושלים הוא משל לירושלים עצמה, תערובת של טעמים, ריחות וצבעים, שכל אחד יכול למצוא בה את הטעם שהוא אוהב.
בראיה לרחוק אני רואה את המקום הזה מלא אנשים ובעלי עסקים עומדים בתור בשביל לקחת חלק, והוא קרוב.
אין לי ספק שהמטבחון יהפוך לזירת שיתופי פעולה חוצת משרדים וחוצת מגזרים, והוא מסמל את התחדשותה של העיר ירושלים, את פריחתה ושגשוגה".

מתחם ה"מטבחון", יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, יכלול שלושה "פוד טראקס" של מסעדות מובילות מירושלים, שיוחלפו כל חודש, במחירים שנעים בין 35-55 ₪ ובשיתוף תן-ביס. המסעדות שיתמקמו במהלך חודש ינואר הקרוב במתחם הן: רשת בתי הקפה "קפית" שתציע תפריט חלבי, מסעדת "אנג'ליקה" ומסעדת השוק- "המוציא" עם תפריט בשרי.

שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין: אנחנו שמחים להוביל את פרויקט "המטבחון" שיהפוך את גן הוורדים למקום מרכזי, שיציע לא רק תחרות קולינרית למזנון הכנסת, אלא גם יהפוך את הגן למטבחון החדש שם מתבשלים גם התרגילים הפוליטיים. במשך שנים גן הוורדים לא מימש את הפוטנציאל שלו ועל אף שבאזור גן הוורדים עוברים מידי יום אלפי עובדי מדינה רק מעטים מבקרים בו. בדומה לערי בירה וערי ממשל נוספות ברחבי העולם גם ירושלים הולכת בדרך הזו והמטבחון יהווה נקודת מפגש עבור קובעי מדיניות, עובדי מדינה ועיתונאים ויציע להם להנות ממסעדות ירושלמיות במחירים הוגנים. נמשיך לפעול למען שגשוגה של העיר ירושלים."

מה יהיה אפשר לאכול במתחם? רשת בתי הקפה 'קפית' תגיש בצהריים מרק בצל ופוקצ'ה, פיש אנד צ'יפס ואורגנטו בטטה בבוקר תגיש הרשת קפה, מאפים ובורקסים. במסעדת 'המוציא' יוכלו המבקרים לבחור בין מרק קובה סלק, סופריטו בקר ותפוחי אדמה ומעקוד פשטידה מרוקאית בפיתה או צלחת. מסעדת 'אנג'ליקה' תציע קציצות בשר עם ארטישוק ירושלמי, סלרי וזעפרן, דלעת ערמונים עם סלט עדשים וקרישה ואסאדו בקר עם ברביקיו ביתי ומייפל.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן