על אילו הרגלים תזונתיים כדאי להקפיד?

רוצים לשמוע על הבריאות, ועל המשקל? אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים בדרך להצלחה

ד"ר מאיה רוזמן 08/02/15 17:24 יט בשבט התשעה

על אילו הרגלים תזונתיים כדאי להקפיד?
shutterstock, צילום: shutterstock

לעיסה יסודית
לעיסת המזון עד למצב של מחית חשובה מאוד לבריאות, ותורמת לריפוי ומניעת החמרה במקרים של דלקת או כיב כיבה. בנוסף, כאשר מקפידים על לעיסה יסודית, הארוחה נמשכת זמן רב, לפעמים אפילו כפול. מחקרים מראים שאכילה איטית ולעיסה טובה תורמות לתחושת שובע מכיוון שכבר בזמן הארוחה חלק מהמזון מתעכל, רמות הסוכר בדם עולות, והמוח שולח לגוף איתותים על תחושת שובע, עוד לפני סיום הארוחה.

שילוב ירקות בכל ארוחה
בארוחה העיקרית, בארוחת הערב וגם בכריך של ארוחת הביניים, כדאי לשלב לפחות 3 ירקות טריים. הירקות ממלאים את הקיבה ומשהים את תהליך העיכול, כך שבסופו של דבר הארוחה תשביע לזמן ארוך יותר

שילוב מוצרי חלב
מוצרי חלב הינם נכס תזונתי ובריא יוצא מן הכלל המשלב בתוכו מרכיבים של ויטמינים ומינרלים רבים ומסייע להתפתחות הילד ולבריאותו,חשוב להקפיד על שילוב גבינה, לבן או יוגורט בחלק מהארוחות על מנת לחזק את מרכיבי התזונה.

אכילה בישיבה
חשוב לאכול בישיבה ליד השולחן ולהקדיש לאוכל תשומת לב. אם חוטפים מזון בעמידה, תוך כדי עשיה דברים אחרים, לא שמים לב לאוכל ותחושת השובע קצרה יותר. דמיינו אכילת יוגורט תוך כדי שיחת טלפון נכון שהוא "נגמר" מהר יותר?

ארוחות מסודרות
אם נגיע רעבים מדי לארוחה, קיים סיכוי גבוה יותר שנתנפל על המאכל הראשון שיצוץ מול עינינו. לא תמיד מדובר במזון משביע או בריא, ולא תמיד מדובר במאכלים שמתאימים לצריכת הקלוריות המומלצת. בנוסף חשוב להקפיד על זמני ארוחות קבועות, אם לא מדלגים על ארוחות במשך היום, אפשר להכין בנחת ארוחה בריאה ומשביעה יותר

באדיבות מועצת החלב

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר