למה בקיץ אנחנו עייפים יותר ורעבים הרבה יותר?

החום, שעות העבודה הארוכות, הלחות המעצבנת וגם - הפירות והגלידות. הקיץ הזה יעלה לכם בכמה קילוגרמים, אלא אם כן תקדימו תרופה למכה ותקראו את המדריך הבא

הילה בעז 02/07/13 16:31 כד בתמוז התשעג

למה בקיץ אנחנו עייפים יותר ורעבים הרבה יותר?
tinou bao-cc-by, צילום: tinou bao-cc-by

קיץ, חם, הטמפרטורות עולות והחום מציק. יש אנשים שדווקא שגרת הקיץ והחופש מפרה את איזון האוכל אותו הם צורכים על בסיס יומי, מדוע? הימים הארוכים בקיץ עלולים לשבש את איזון האכילה הקיים אליו אנחנו רגילים.

שעות האור מושכות להספיק ולעשות עוד משהו לפני שמחשיך, כך קורה שאנו אוכלים ארוחת ערב בשעות מאוחרות מדי (21.00-22.00). בשעות אלו אנו עייפים ורעבים, הכמויות הנאכלות גדולות וגם יכולת הגוף לנצלם פוחתת.

הארוחה בשעה מאוחרת עלולה לגרום ל"נשנושים קטנים" עד שעת האכילה. כך נכניס כמות קלוריות לא מתוכננת בלי להרגיש. מזג האויר החם והלח גורם למשיכה וצורך להחזרת נוזלים והתרעננות, באופן טבעי אנו נמשכים למשקה צונן ומתוק או לגלידות וארטיקים לסוגיהם השונים. חשוב לזכור שגם משקאות אלו תורמים אנרגיה רבה ובדרך כלל לא נלקחים בחשבון בתכנון האנרגיה היומית.

כמו כן, תקופת הקיץ רוויה בפעילויות. מלבד העבודה אנו מבלים עם הילדים והמשפחה. פעילויות אלו, בנוסף לעבודה, עלולות לגרום לעייפות שבאה לידי ביטוי באכילה אוטומטית במטרה להוסיף כוח.

התזונאית הילה בועז (צילום: יחצ)

כפועל יוצא, פעילות גופנית היא מאוד חשובה והכרחית לשמירה על כושר ומניעת השמנה בקיץ, אולם ימי הקיץ מכבידים על פעילות גופנית שלא בתוך מכון כושר. עם זאת, מי שאין לו מנוי לחדר כושר ימנע מלעשות ספורט בקיץ.

אחד הפיתויים שמאוד קשה לעמוד בהם בתקופת הקיץ הם פירות הקיץ המרעננים עתירי הסוכר והם גורם משמעותי להשמנה.

איזה שינויים בשיגרה יוכלו להקל ולעזור לך לשמור על המשקל?

לתכנן גם את הימים הארוכים עם היציאות והבילויים ולפזר בתוכם ארוחות קטנות מתאימות לתוכניות (סנדויץ, פרי, יוגורט או ארטיק לייט).

לארגן את המזון מראש כך שנחסוך את הצורך להסתמך על מה שנמצא.

להקפיד לשתות מים או מים עם לימון או תה צמחים קר ללא סוכר. החזרת הנוזלים תשמור על החיוניות והאנרגיה ותחסוך אכילה מיותרת.

לשלב פעילות גופנית המתאימה לימי הקיץ (שחייה, הליכה בשעות נעימות), טיולי מים וכו'.

פירות קיץ - להגביל את המגוון היומי ל-2 סוגי פרי ביום. כך יקל עלינו לא להיסחף בכמות הפירות הנאכלת.

הכותבת הינה תזונאית, מנהלת שירותי תזונה ומאמנת אישית במרכז סכרת בבית החולים לניאדו בנתניה

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר