פרוייקט הסקי הדתי

לא אכלתי כלום היום

נגמר היום, ואתם משוכנעים שלא אכלתם כלום, טוב נו אולי קצת נשנשתם. שרה בר אשר עם הטיפים לתזונה נכונה בעבודה

שרה בר אשר 06/12/10 00:00 כט בכסלו התשעא

שמונה בערב. את נוחתת על הכסא בקליניקה של התזונאית ומספרת שלא אכלת כל היום. בעצם לפחות עד שהגעת הביתה. אחר הצהריים נשברת ואכלת כל מה שנקרה בדרכך. יחד אתן מתחילות לסקור את היום ואז מתברר שבבוקר שתית כוס קפה תוך כדי הכנת הכריכים לילדים. כמה דקות אחר כך, כשהיית כבר עמוק בתוך הפקק בדרכך לעבודה, מצאת באוטו שקית עם עוגיות (כעת, מקום קבורתה לא נודע). בשעה עשר שולה חגגה יום הולדת וטענה שיום הולדת הוא רק פעם בשנה. (אכן לשולה יש יום הולדת פעם בשנה, כמו גם לשאר העובדים). ושאת חייבת לטעום מהעוגה הנהדרת שלה, (העוגה כמובן מהקונדיטוריה). עד השעה 16:00 הספקת לשתות כבר עשר כוסות קפה (עם או בלי ופלים מהמטבח, אך עם סוכרזית וחלב דל שומן). גישה לפינת הקפה, את מסבירה, היא הזדמנות להפסקה.

אם לא היית עובדת היית מבשלת כל יום ארוחות טובות ומזינות, אך בעבודה אין אוכל בריא וכשאת מגיעה הביתה כבר אין לך כוח לטרוח. אז מה עושים? להלן עצות שימושיות לאישה העובדת:

  • בבוקר אכלי כריך מקמח מלא. מרחי שכבה דקה של ממרח קנוי (את עובדת- אין לך זמן להכין ממרחים) תוכלי למרוח אבוקדו טרי, או ממרח טופו קנוי, או חומוס, או טחינה ללא חומרים משמרים. את השניים האחרונים ניתן להשיג בבתי טבע. כשאת מכינה כריכים לילדים הכיני עוד אחד עבורך.
  • כארוחת ביניים אכלי פירות כמו תפוחי עץ, או פירות מיובשים עם חופן אגוזים או שקדים טריים. את שקית הפירות אפשר להכין ערב קודם.

קחו ירקות לעבודה (צילום: alancleaver_2000-cc-by)


  • תכנני את השבוע כמה ימים מראש. כך שאם את מבשלת רק ביום חמישי ושישי הכיני בהזדמנות זאת קופסאות של ארוחת צהרים לכל ימות השבוע. אם את פחות לחוצה, חלקי את ימי הבישול לימים שני וחמישי. או בשלי ביום החופשי שלך. קחי את הקופסא לעבודה. את יכולה לחמם בכלי פיירקס עם מכסה פיירקס. או לחמם את האוכל בבית, להניח אותו בקופסא סגורה ולעטוף ברדיד אלומיניום (לאוכל אין מגע עם האלומיניום). את הכל לעטוף בשתי מגבות מטבח ולקשור את הכל בשקית. האוכל יישאר די חם עד השעה 15:00. בכל מקרה אל תחממי קופסת פלסטיק במיקרוגל. נכון! זה לא יזיק למיקרוגל, זה יזיק לך.
  • אפשרות נוספת היא, לקחת ירקות שלמים לעבודה עם קופסת טונה במים, בקבוק שמן זית וזעתר. את שלושת האחרונים אפשר לשמור באופן קבוע בעבודה. ולהכין סלט ענק וטרי במקום.
  • אם אצלך בעבודה יש הסדר עם חברת קייטרינג או שאוכלים בחדר אוכל. בחרי לאכול רק אוכל מזין ורזה: התחילי את הארוחה בשפע של ירקות. עדיף שעיקר הארוחה יהיו הירקות והתוספת תהיה בשר ללא שומן, או עוף ללא עור, או דגים בתנור. עדיף שתאכלי בצהריים חלבון רזה מן החי כיוון שבשעות אמצע היום העיכול שלנו במיטבו ולכן חילוף החומרים מוצלח יותר. שמרי את הפחמימות לארוחת הערב. אם הירקות שוחים בשמן העדיפי את הירקות הטריים, או קחי ירקות מראש הערימה. השמן נוזל כלפי מטה כך שבראש הערימה יש פחות שמן. הנטייה הטבעית היא לקחת מהצד, אך שם נמצא גם השמן.

שרה בר אשר, תזונאית טבעית, מטפלת באמצעות המייל, הסקייפ והטלפון. מדריכה משפחות במטבח הביתי. ובעלת קליניקות לתזונה טבעית ברעננה, בגדרה ובאלקנה.

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר