פרוייקט הסקי הדתי

חוזרים למשקל

אחרי החגים הגיע ושרה בר אשר נחלצת לטובת מי שאכלו עד אבדן הכרה ומשקל.

שרה בר אשר 04/10/10 00:00 כו בתשרי התשעא

אחרי החגים שוב איתנו. אך ממש לא ברור מי בכלל הזמין אותו לכאן...

כעת כשהמציאות הכבדה מביטה אליכם מן המראה. כשהבגדים החדשים שקניתן לחגים כבר לא ממש מחמיאים, נחלצתי לטובת כל אלה שאכלו עד אבדן הכרה ומשקל .


להלן מבחר עצות מ"מוחי הקודח"- את שלושת הטיפים הראשונים בחרתי לנסח כך:

על שלושה דברים האדם משמין:

על אכילה בהיסח הדעת, על אכילה בסתר ועל החבלים.

ואני אפרש:

על אכילה בהיסח הדעת - אדם יכול להגיע לסוף היום ולהצהיר שהוא לא אכל כל היום. ובאמת להאמין בכך. הוא לא משקר. הוא פשוט לא היה שם בזמן האכילה.

אם אוכלים תוך כדי נהיגה, שיחה, כתיבה או סתם בעמידה. אנחנו לא נזכור שבכלל אכלנו. הזיכרון יישאר רעב ולכן נרצה לאכול עוד. כך שאם לא ישבנו אל השולחן ואמרנו: "הריני מוכן ומזומן לקיים מצוות אכילת ארוחת צהריים...". (אפילו שאין ברכה כזאת). לא באמת אכלנו. הקלוריות כמובן נספרו. אך לא על ידי המוח שלנו, אלא רק ע"י תאי השומן.


על אכילה בסתר - אנחנו אנשים מנומסים. לא נעים להראות לכולם כמה ומה אנחנו מסוגלים לאכול. אך כדאי להיות זבוב על הקיר, כשאנחנו נמצאים לבד במטבח. אז אם הגלידה זועקת אליכן מן המקפיא ומתחננת שקר לה. אם היא מבקשת מעט חום בפה שלכם. פשוט אל תכניסו אותה מלכתחילה הביתה. אל תעמידו אותה ואתכם במבחן. האמור לעיל מתייחס לא רק לגלידה אלא גם לשאר מרעין בישין.


על החבלים - מי אוכל חבלים? מסתבר שהרבה אנשים. מכירים את אלה שאומרים חבל על השניצל של משה? או חבל על הכריך של יוסי? אתם לא שואב אבק. מגיע לכם את האוכל הכי טעים בעולם. זה שהוכן במיוחד עבורכם. רק הוא מוגש בצורה אסטטית. (ולא עם ביסים). רק הוא מוגש בטמפרטורה הנכונה. (ולא קר). רק הוא טרי (ולא יבש או רך). והכי חשוב רק הוא נספר על ידי המוח ולכן הוא לא משמין. (בתנאי כמובן שהוא מחומרים מזינים).


תשמרו על המקרר שלכם(צילום: pmarkham-cc-by-sa)


אז, שימו לב האם אתם פוסחים על אחד או, חלילה על שלושת הסעיפים.

אין דבר העומד בפני האמונה - כן. זאת לא טעות דפוס. מכירים מישהו שסובל מעודף משקל ולא רוצה לרזות?? בשביל להגיע למשקל תקין לא מספיק רק רצון צריך גם ובעיקר אמונה. הבעיה היא שרוב האנשים לא מאמינים שהם מסוגלים להגיע למשקל התקין. לכן הם מתייאשים ונשברים, או לא מנסים בכלל לרזות.

מה עושים? תנסו להיזכר באנשים שרזו. כאלה ששומרים על משקלם כבר הרבה שנים. אמרו לעצמכן: "אם הם הצליחו, אין שום סיבה שאני לא אצליח". ובאמת כיוון שאתם לא עשויים מחומרים אחרים אין שום סיבה הגיונית שאתם לא תצליחו. האמינו בכך בכל מאודכם. אם תאמינו, זה יעבוד. אז נכון שכנגד כל אחד שהצליח לשמור על המשקל, ישנם הרבה אחרים שהפכו את גופם לאקורדיון. אך אתם רוצים לרזות. לכן תחשבו חיובי. ותשכחו מכל האקורדיוניסטים. גם אם במקרה - זה אתם עצמכם.


התאמה אישית - תפריט הרזיה טוב חייב להתחשב בנתונים האישיים שלכם. הוא חייב להתחשב בחילוף החומרים שלכם, בתרופות הנלקחות באופן קבוע, בבדיקות דם, במשקל שלכם, באורח החיים שלכם, בתקציב, בזמן העומד לרשותכם ועוד. לכן השקיעו בעצמכם בתפריט המותאם לכם.

שרה בר אשר, תזונאית טבעית, המתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים.

בעלת קליניקות לתזונה טבעית ברעננה, בגדרה ובאלקנה.

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר