המפתח לארוחת הצהריים

הילד חוזר הביתה ובמקום לאכול ארוחת צהרים מתמלא מחטיפים? כמה עצות שיעזרו לכם במאבק, ויש גם מתכונים

מיכל גילאון
יז בכסלו התשעה
,
09 בדצמבר, 2014 14:16
Shutterstock

Shutterstockצילום: Shutterstock

כולנו מכירים את "ילדי המפתח", אותם ילדים שחוזרים הביתה בצהריים לפני ההורים ונשארים לבדם עם האחים והאחיות. רבים מילדי המפתח מעדיפים לחכות עם ארוחת הצהריים עד שאחד ההורים חוזר הביתה, ובינתיים לאכול חטיפים וממתקים. עד שההורה חוזר, הילדים כבר לא רעבים ואינם רוצים לאכול ארוחה מזינה.

כיצד נדאג לתזונה בריאה ונכונה לילדינו גם כשהם לבדם? כדאי לדאוג לילדים לארוחת צהריים, וללמד אותם את כללי הבטיחות הנחוצים שיאפשרו להם לחמם לעצמם מזון בבטחה.

  • ילדים ובני נוער בוגרים ואחראים יכולים להשתמש במיקרוגל, טוסטר וכיריים. הדריכו אותם לגבי משך הזמן הדרוש לחימום בכל מכשיר, ודאגו להציג בפניהם את הקופסאות או הסירים המכילים את המזון המבוקש, כדי שיוכלו להכין לעצמם צלחת בכמויות המתאימות להם. אפשר גם להשאיר במקרר מצרכים להכנת כריכים.
  • ישנם ילדים שלא יכינו אוכל בעצמם ויבקשו לאכול אוכל מוכן. עבורם אפשר להכין מראש צלחת המכילה את כל המזון שתכננתם לתת להם, וכל שנותר להם הוא להוציא אותה מהמקרר ולחמם אותה מעט במיקרוגל.
  • אפשרות נוספת היא להחליף את ארוחת הצהריים עם ארוחת הערב: בצהריים לאכול לחם או לחמנייה, גבינות, ירקות וביצה, ובערב לאכול ארוחה חמה ובשרית בהשגחת ההורים ובשיתופם.
  • אם תרצו לתת לילדיכם דגני בוקר עם חלב, שימו לב שהילדים אוכלים מהם פעם אחת ביום בלבד. גיוון הוא כלל מפתח בתזונה נכונה, ולכן כדאי להציע מזונות נוספים בארוחות האחרות.

הכול בכריך

מה אפשר להכין לארוחת הצהריים שהילדים יאהבו? לארוחות צהריים המצריכות חימום במיקרוגל או בתנור אפשר להכין ספגטי בולונז, אורז עם כדורי בשר ברוטב עגבניות או תבשיל בקר ותפוחי אדמה, שנקרא גם גולש. אפשרות נוספת היא להכין פתיתים ושניצל או קוסקוס עם עוף וירקות.

אם הילד אינו מעוניין לחמם את האוכל, אפשר להציע לו כריך בארוחת הצהריים - אפשרות מצוינת, קלה להכנה וניתנת לגיוון קל. אפשר לתת כריך בשרי או חלבי, עם פסטרמה או גבינה וירקות. כדאי להכין את הכריך מלחם, פיתה או לחמנייה מדגנים מלאים.

ישנם מאכלים מבושלים שלא בהכרח דורשים חימום, כמו קציצות, שניצל או ביצה קשה, עוף. אפשר גם להציע טונה, טחינה, חומוס, גבינות וירקות טריים, והכול נכנס בתוך הכריך.

כמובן שאפשר להכין גם סלטים שונים כמו סלט תפוחי אדמה עם ביצה, אפונה וגזר, או להכין ערב קודם קלחי תירס ולהציע אותם כחלק מארוחת הצהריים. בתאבון!

הכותבת היא דיאטנית קלינית, יועצת למועצת החלב

עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מתמודדים עם קורונה צילום: shutterstock

תוך 24 שעות: אלפי פניות למוקד החירום הארצי לסיוע

קרא עוד