בריא יותר לאכול ביחד! ותזכרו: מי שאוכל לבד... 

מחקרים גילו כי תזונה של אנשים שאוכלים לבד דלה יותר בוויטמינים ומינרלים בהשוואה לאנשים שאוכלים יחד. הנה כמה עצות לתזונה נכונה - ועדיף עם החברים והמשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/17 12:00 ד בחשון התשעח

בריא יותר לאכול ביחד! ותזכרו: מי שאוכל לבד... 
ארוחה רבת משתתפים, צילום: shutterstock

חברותא טובה הכרחית לא רק בלימודים אלא גם בארוחות שאנחנו אוכלים במשך היום. במחקרים שנערכו הגיעו החוקרים למסקנה כי תזונה ודיאטה של אנשים שאוכלים לבד מכילה כמויות נמוכות יותר של ויטמינים ומינרלים לעומת אנשים שאוכלים יחד. הסיבה היא ככל הנראה לא סוג המזון שאוכלים, אלא העובדה שהאנשים שאוכלים לבד נוטים לדלג על ארוחות או לאכול מעט במטרה לצמצם את הזמן הדרוש להכנת הארוחה.

אז לבד או ביחד, איך אוכלים נכון? הנה כמה טיפים מזינים לארוחות נכונות: 

לאכול בצוותא
אכילה ביחד לעומת אכילה עצמאית מוסיפה לבריאותם של האוכלים. זמן האכילה מתארך, הלעיסה בהתאם וגם התפריט הנאכל מורכב ממאכלים מזינים בניגוד לתרבות המזון המהיר.

לאכול ארוחת בוקר
כבר במקורות נקבע כי הארוחה החשובה ביותר היא ארוחת הבוקר. חשוב לא לדלג על ארוחת בוקר, גם אם ממהרים! אפשר להכין ארוחת בוקר קלה ומהירה כדוגמת דגנים עם חלב, יוגורט או חלב עם פירות (אפשר גם כשייק), או כריך מלחם מלא עם גבינה וירקות.

ירק לי ירק לך
מכל הסוגים ובכל צורות ההכנה: טריים, מבושלים או במרק. 

הסלט הוא חלק בלתי נפרד מכל ארוחה
קוצצים סלט, הריחות והצבעים פותחים את התיאבון ומוסיפים בריאות. בנוסף, העושר הצבעוני של סלט ירקות המורכב מגוונים שונים מוסיף לתאבון בריא. 

מוצרי חלב כבר אכלנו? 
מאכלי חלב הם קלים ונוחים לאכילה. כדאי לדאוג שמוצרי חלב אהובים יהיו זמינים במקרר. אפשר לשתות חלב במקום מיץ, לאכול דגני בוקר עם חלב במקום לחם עם מרגרינה, להוסיף גבינות לכריכים ו/או לסלטים ולהכין פשטידות קלות להכנה על בסיס גבינות וירקות.

יום בישול פעם בשבוע
הזמנים לחוצים ובבוקר האווירה במטבח היא של קוצר רוח. אין כל בעיה, אפשר להכין כמויות גדולות של מזון בריא ולהקפיא במנות אישיות. בהפסקה בעבודה או בלימודים שולפים את קופסת המזון, מחממים אם צריך ואוכלים בתאבון ובבריאות. 

רגע אוכלים
לרוב האנשים הארוחה מהווה הפסקה. לכן כדאי לשים דגש על האווירה שתשרה בארוחה. מוזיקת רקע מוסיפה נופך מיוחד ומרגיע וגם יוצרת איזון נכון בין הנפש לגוף. 

לארח ולהתארח
ילדים זו שמחה, ושמחה על יד השולחן יוצרת אתגר להורים לנסות ולשמור על נימוסים מינימליים. אז מה עושים?הזמינו מדי פעם חברים ומשפחה. נסו ותיווכחו שהשקט חוזר לארוחה. וטיפ נוסף: אל תסרבו לרצונם של האורחים לבשל משהו. הטעמים והניחוחות שיביאו יצרו סקרנות, נושאי שיחה ועניין. 

אז תקראו לחבר'ה ושיהיה בתאבון!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן