פאי חזה עוף ופטריות

חדשות כיפה אחת מל"ו 25/08/06 00:00 א באלול התשסו

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

מצרכים

לבצק: חצי ק"ג קמח, 2 כפיות מלח, 250 גר´ מחמאה קרה חתוכה לקוביות, 4 חלמונים, ¼ כוס מים קרים מאוד.

400 גר´ חזה עוף חתוך לקוביות של כ- 3 ס"מ.

למשרה: 2 שיני שום קצוצות דק, 2 כפות שמן זית, כף רוטב סויה, 2 כפות קורנפלור, 1 חלבון, 3 כפות פטרוזיליה קצוצה, מלח, פלפל שחור טחון טרי.

למילוי: 400 גר´ פטריות שמפניון טריות, לבנות ומוצקות, בצל גדול חתוך לקוביות, 2 שיני שום פרוסות, 2 מקלות סלרי חתוכות לפרוסות של 1 ס"מ, גזר קלוף, חתוך לקוביות, 8 כפות שמן זית, 50 גר´ שקדים קלופים מטוגנים, ½ כוס פטרוזיליה קצוצה.

לרוטב: ¼ כוס מרק צח, 2 כפות רוטב סויה, כפית סוכר, מלח, פלפל שחור טחון טרי, כף גדושה קורנפלור מדוללת במעט מים קרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

מערבבים את כל חומרי הבצק במעבד מזון עד שנוצר כדור. מחלקים לשני כדורים ומאכסנים במקרר.

מערבבים את חומרי המשרה ומערבבים בהם את קוביות חזה העוף למשך שעה לפחות.

מחממים 4 כפות שמן זית במחבת גדולה. מכניסים את קוביות העוף המושרות ומטגנים תוך ערבוב, עד שהעוף משנה צבעו ללבן. מוציאים מייד לקערה אחרת.

מכניסים למחבת עוד 2 כפות שמן זית ומאדים את השום ואת הבצל, מוסיפים את הגזר ואת הסלרי ומאדים כחמש דקות. מוציאים לקערה עם העוף.

חוצים את הפטריות לשניים, ואת הגדולות אפשר לרבעים. מטגנים אותן בחום גבוה כשתי דקות.

מחזירים למחבת את תכולת הקערה, מערבבים, מתבלים ומוסיפים את חומרי הרוטב. מוסיפים את הקורנפלור ומעבים. הרוטב צריך להיות סמיך למדי. מעבירים לקערה. מוסיפים את השקדים המטוגנים.

מקררים את המילוי לגמרי, כי אסור להכניס את המילוי לבצק כשהוא עדיין חם.

מרדדים את הבצק לשני עיגולים בעובי של כחצי ס"מ, גדולים מעט מקוטר תבנית הפאי המסולסלת (26 ס"מ), מגלגלים עיגול בצק על המערוך ופורשים אותו על תבנית הפאי. מהדקים את הבצק אל התחתית ואל הדפנות של התבנית. מכניסים את המילוי הקר אל הבצק ופורשים למעלה את העיגול השני.

צובטים ומהדקים את שני העיגולים – העליון והתחתון – זה לזה, גוזרים במספריים את מה שסביב וצובטים באצבעות ´דוגמא´ מסביב. מנקבים במרכז העיגול העליון חור (כדי שכל האדים ימלטו במהלך האפייה). אפשר לקשט בשאריות בצק. מורחים בביצה טרופה ואופים בחום של 180 מעלות למשך 20 – 30 דקות, עד שהבצק שחום מאוד.

מוציאים, מחכים 10 דקות, פורסים ומגישים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

כתבות נוספות