פאי מוס לימון

חדשות כיפה מיצמיצ 19/12/12 12:54 ו בטבת התשעג

מצרכים

החומרים:

לבצק:

2 כוסות קמח

1/3 כוס סוכר

175 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

1 חלמון

3 כפות מים קרים

למלית:

1/4 כוס מים

1 כף ג´לטין

4 חלמונים

קליפה מגוררת מ2-3 לימונים

½ כוס מיץ לימון טרי

1 כוס סוכר

1 מיכל שמנת מתוקה

3 חלבונים

קורט מלח

תבנית פאי בקוטר 28 ס"מ משומנת ומקומחת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

ההכנה:

1. להכנת הבצק: שמים את הקמח והסוכר במיכל מעבד מזון, מערבבים, מוסיפים את קוביות החמאה, מעבדים קלות לתערובת של פירורי בצק קטנים.

2. טורפים את החלמון עם המים, מוסיפים בהדרגה לפירורי הבצק בעוד המעבד פועל. מעבדים בקצרה, רק עד שהבצק מתאחד לגושים גדולים. מעבדים מעט בידים, מעצבים לעיגול בצק שטוח, עוטפים ומקררים במקרר לחצי שעה.

3. על משטח מקומח, מרדדים את הבצק לעלה, מרפדים בו את התבנית והדפנות, מחוררים במזלג, עוטפים בניילון ומקפיאים את התבנית רבע שעה. בינתיים מחממים את התנור לחום בינוני. (180)

4. מכסים את הבצק בניר אפיה, מניחים עליו שעועית יבשה, אופים כ-35 דקות לקבלת צבע זהוב-שחום, מסירים את הנייר, מצננים על רשת.

5. להכנת המלית: שמים בסיר קטן את המים, מפזרים עלים את הג´לטין, מניחים כמה דקות לריכוך. ממיסים את הג´לטין בסיר כפול על אדים.

6. שמים בקערה את החלמונים, מערבבים במקצף ידני, מוסיפים את קליפת הלימון, מוסיפים בהדרגה את מיץ הלימון וחצי כוס מהסוכר.

7. מבשלים בסיר כפול על אדים, על להבה בינונית

כ-10 דקות, תוך ערבוב רצוף בכף עץ, עד שהתערובת מסמיכה קצת ומצפה את הכף, מסירים מהאש, מוסיפים את הג´לטין, מערבבים. מניחים בצד, מערבבים מדי פעם עד לצינון מלא.

8. כאשר תערובת הלימון צוננת, מקציפים את השמנת לקצפת יציבה וגמישה.

9. בקערת מערבל אחרת מקציפים את החלבונים עם קורט מלח לקצף רך. מוסיפים בהדרגה את חצי כוס הסוכר הנותרת. מקציפים לקצף יציב וגמיש. מקפלים בהדרגה את תערובת הלימון אל הקצף ולבסוף מקפלים פנימה את הקצפת, לקבלת תערובת אחידה.

10 יוצקים את התערובת לתוך הבצק האפוי, מחליקים את הקרם במרית מתכת, שומרים במקרר כמה שעות עד שהפאי מתייצב. אפשר לקשט בזילופי קצפת. מגישים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

מקור המתכון : רוני ונציה
אפשר להמיר את החמאה במחמאה -בבצק ואת השמנת מתוקה בשמנת צמחית לקבלת פאי פרווה

כתבות נוספות