בורקס דפי אורז

חדשות כיפה בתיה שהרבני, תזונאית קלינית 27/03/23 13:34 ה בניסן התשפג

צילום: בתיה שהרבני
צילום: בתיה שהרבני

מצרכים

בוחרים ירקות שיש בבית. כדאי להיות יצירתיים לפי הטעם שלכם.

אפשר לבחור: 1 בצל סגול גדול, 2 גזרים בינוניים, 2 פלפלים בצבעים שונים, סלסלת פטריות טריות- חותכים לרצועות.

מקפיצים במחבת עם כף שמן זית – מוסיפים בהדרגה את הירקות מהקשה לרך יותר.

מתבלים במלח, פלפל שחור, פפריקה וכורכום לפי הטעם.

הוראות הכנה

מעבירים לקערה ומצננים. כדי להוסיף חלבון נוכל לבחור באחת משלוש האפשרויות הבאות – בגרסה החלבית נקבל תוספת חלבון וסידן ובגרסה הבשרית והטבעונית תוספת של חלבון וברזל.

גרסה חלבית - 250 גרם גבינת טוב טעם/ כנען לאפייה 3 או 5 אחוז שומן – הגבינה הזו מוסיפה נפח ועוזרת לחבר בין המרכיבים. אפשר להוסיף גם 100 גרם פתיתי גבינה בולגרית וחצי כוס גבינה צהובה מגורדת.

גרסה בשרית - 500 גרם חזה עוף לחתוך לרצועות. לצלות במחבת עם כף שמן זית ותבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל שחור, פפריקה, כורכום.

גרסה טבעונית - חבילת טופו – 300 גרם- לחתוך לרצועות. להקפיץ במחבת עם 2 כפות שמן זית ותבלינים לפי הטעם: פלפל שחור, כורכום, פפריקה וכפית סילאן.

להוסיף את המילוי שבחרנו לקערה עם הירקות המוקפצים ולערבב היטב לשילוב הטעמים. את דף האורז טובלים כמה שניות בקערה עם מים פושרים. אחרי שהתרכך מניחים על קרש חיתוך או צלחת גדולה ושטוחה. מניחים את המילוי בקצה העיגול, מקפלים את שני צידי דף האורז לכיוון המרכז ומתחילים לגלגל. מניחים בתבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. אפשר לשמן מעט את נייר האפייה. מברישים בביצה (לגרסה טבעונית אפשר למרוח מעט סילאן מדולל במים) ומפזרים שומשום.

אופים בתנור שחומם מראש ל180 מעלות כ-20 דקות עד להזהבה. מגישים לצד סלט ירקות או ירקות חתוכים.

הערות

הכותבת: בתיה שהרבני, תזונאית קלינית בראייה משפחתית במכבי שירותי בריאות בצפון ועוסקת בליווי אישי ובהנחיית קבוצות הורים במכבי אקטיבי (מכון לטיפול בעודף משקל בילדים) ומרצה בפני צוותי חינוך ובני נוער.

כתבות נוספות