פלאו פרסי – עוף עם אורז וגזר

חדשות כיפה אחת מל"ו 20/12/09 00:00 ג בטבת התשע

מצרכים

עוף וחצי ללא עור (אני השתמשתי ב- 8 מנות של כרעיים), כל עוף חתוך לעשר חתיכות. 2 בצלים, קצוצים דק. קילו גזר מגורר. חצי כוס שמן. 2 וחצי כוסות אורז פרסי או הודי. חצי כפית כורכום. כפית שום כתוש. כפית ג´ינג´ר טרי מגורר. 2 כפיות כמון. 2 כפיות כוסברה טחונה. 2 מקלות קינמון. 6 מסמרי ציפורן. 6 גרעיני הל. מלח לפי הטעם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

בסיר רחב ושטוח על אש בינונית מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא משחים, כעשרים דקות. מוסיפים את התבלינים. מערבבים ומוסיפים את חלקי העוף. מכסים (לא יותר מידי) במים. מביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים חצי ישעה. מסירים את המכסה ומבשלים עד שכמות הנוזלים פוחתת לחצי. (אפשר להוציא את חלקי העוף כשהם רכים, ולהמשיך לבשל רק את הרוטב, כי לוקח זמן עד שהרוטב פוחת).

בסיר גדול אחר מבשלים הרבה מי מלח. כשהמים רותחים מכנסיים את האורז ומבשלים 10 דקות. מוציאים את האורז ומסננים.

בסיר נפרד מטגנים את הגזר ברבע כוס שמן, עד שהוא משחים מעט. מערבבים מדי פעם.

מוציאים את רוטב העוף לכלי, ובסיר השטוח והרחב מפזרים בקרקעית את הגזר, מניחים מחצית מכמות העוף, על זה מחצית מכמות האורז. יוצקים על כל השטח מעט רוטב. שוב שכבת עוף, שכבת אורז ושארית הרוטב. מכניסים לשעה לתנור שחומם מראש לחום בינוני. כשמגישים את הפילאו חופרים עמוק עם הכף, כדי שכל מנה תכלול את כל השכבות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

8 מנות מנה טעימה מאוד! מנה שמכילה בעצם את כל מרכיבי הארוחה: חלבונים בעוף, פחמימות באורז, וירק (גזר).

כתבות נוספות