שאלה
שלום לכבוד הרב!
1. שמעתי פעם שאם חולמים על אדם חי שהוא נפטר, זה מראה שתהיה לו אריכות ימים. האם זה נכון?
2. האם גם כשחולמים שהאדם הזה נפטר צעיר זה מראה על אריכות ימים? כי אם חולמים שהוא נפטר בקיצור ימים זה דווקא די מפחיד...
3. קורה לי שאני חולמת על מישהו חי שהוא נפטר, ואז תוך כדי החלום אני מגלה בחלום שהוא בעצם לא נפטר אלא ניצל או שהיתה טעות והוא בעצם חי. האם חלום כזה מראה חלילה על ההיפך? כלומר, לא על חיים ארוכים?...
4. אם אכן זה מראה על כך שהאדם חלילה ימות, אז אני מניחה שאין זו קביעה אלא רמז. האם אני נדרשת לומר לאדם הזה שכך חלמתי, כדי שיעשה תשובה?
תודה רבה מראש
תשובה
בסד
שלום רב.
החלום הוא נתון בידי הפתרון לכן חלום רע ,למשל אם יפתרו אותו לטובה הוא יתהפך לטוב.
לכן נוהגים לאמר כי מוות בחלום מורה על אריכות ימים.
אין צורך לספר את החלום לאדם שרואים בחלום כי אננו יודעים את הכוונה ואנו עלולים להפחיד אותו לחינם.
אלה אם כן הנפטר הבא בחלום מבקש להודיע למישהוא אחר מסר מסוים.
בברכה