שאל את הרב

סגולה לזיווג

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/11/99 00:00 טז בכסלו גתשסא

שאלה

שלום רב,

אני בת 20 ומשהו, שומרת שבת ומצוות. מעולם לא היה לי חבר ותמיד התקשיתי למצוא. הייתי בכמה אתרי הכרויות וכל פעם זה לא הצליח עם בחורים עד שבסוף התייאשתי ויצאתי משם כי הרגשתי שנמאס לי מהאתרים האלו, זה עשה לי רע.

בנוסף, אדם דתי אמר לי שרק את הזיווג שלי אני אכיר.

האם יש דרך/סגולות לזרז את הגעתו?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

את מוטרדת ממה שמעסיק כל צעירה בגילך. יש לכך סיבה מוצדקת - את שואפת להקים בית בישראל ולשם כך צריך למצוא בן זוג.

אני לא שמעתי ולא ראיתי סגולות שמצליחות להביא זיווג הגון. אני יודע על דרך אחת שהיא נכונה בכל מה שמבקשים מד' = תפילה.

כמו שלמדונו אבותינו, בכל משימה חשובה בחיים יש לשלב בין בטחון והשתדלות, תפילה ועשייה. הכל בא מד', זה ברור לכל מאמין. אבל האדם לא פטור מלהשקיע כל מרצו, כמו בתפילה גם במעשה שעושה האדם בעמל רב מתבטא גודל הרצון להשגת הדבר.

להבדיל, כאשר אדם חולה, אנחנו יודעים שרפואתו כולה תלויה ברצון ד', לכן אנחנו פונים אל ד' בתפילות גדולות. עם זאת איננו מסתפקים בתפילה ואנו פועלים בכל הדרכים הארציות, במלוא המרץ, להשיג רפואה לחולה: בדיקות, טיפולים, תרופות וכל מאמץ אפשרי. בכך אנו מבטאים את גודל הרצון שלנו לזכות לרפואה והחלמה מהירה.

כך גם את נדרשת לפעול במלוא הכוח והמרץ כדי למצוא את הזיווג שלך: באתרי הכרות, בשיתוף אנשים שידעו שאת מעוניינת להכיר בחורים. בהגעה למקומות בהם יש סיכוי שתפגשי בחורים מתאימים.

נכון שזה קשה ומתיש, אבל "אדם לעמל יולד", כמו שהפרנסה היא קשה וכסף לא גדל על העצים, גם הזיווג הוא קשה וחתנים לא נופלים מהשמים.

מברך אותך שתמצאי במהרה בן זוג הגון וטוב ותזכי להקים בית של אור ושמחה.

 

כתבות נוספות