שאל את הרב

סבא שלי חולה מה ניתן לעשות?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 30/11/99 00:00 טז בכסלו גתשסא

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב.

קוראים לי עדי, ואני בת 17.

לפי כשלושה שבועות סבא שלי הגיע לבית חולים במצב קשה וברוך ה' המצב קצת השתפר. אבל עדיין בדיוק כשהמצב השתפר בשבת הזאת, יומיים לאחר מכן (אתמול) המצב שלו מדרדר שוב. רציתי לדעת:

א. מה אני יכולה לעשות מבחינת מעשי מצוות ודברים שיכולים לעזור לרפואה במיוחד.

ב. אם תוכל לברך אותו לרפואה.

תשובה

ב"ה

 

 

ברכה ושלום.

 

ראשית אנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לסבא שלך. אמן.

היכולת שלך לפעול ולנסות לשנות את המצב היא מתבקשת בעת הזו.

אפשר לתמוך במעגל הראשון של המשפחה לנסות לבדוק אם מישהו מהשפחה זקוק לתמיכה/עידוד/ ארוחה חמה/החלפה במשמרת ליד המיטה וכ"ו וכ"ו.

אח"כ צריך לפנות לריבונו של עולם ולבקש רחמים על סבא .להתפלל לרפואתו ולהחלמתו.אפשר לקרוא תהילים ואפשר לדרבן אנשים נוספים להתפלל ולבקש רחמים.

במקביל צריך לדעת שכל מעשה טוב וכל מחשבה טובה כל מעשה של צדקה ואפילו הפעוט ביותר וכל המנעות ממעשים לא טובים יכולים לשנות את המצב של כל העולם כולו לטובה. ולבטל בכך גזרות קשות ורעות על הכלל ועל הפרט.

אנו לא יודעים חשבונות שמיים ואין לנו יכולת להבין את דרכי ההשגחה העליונה כפי שכתוב בישעיהו פרק נה  "כִּ֣י לֹ֤א מַחְשְׁבוֹתַי֙ מַחְשְׁב֣וֹתֵיכֶ֔ם וְלֹ֥א דַרְכֵיכֶ֖ם דְּרָכָ֑י נְאֻ֖ם  ה'  : כִּֽי־גָבְה֥וּ שָׁמַ֖יִם מֵאָ֑רֶץ כֵּ֣ן גָּבְה֤וּ דְרָכַי֙ מִדַּרְכֵיכֶ֔ם וּמַחְשְׁבֹתַ֖י מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶֽם:" ואנו מקווים לטוב ומצפים לישועה וה' יעשה הטוב בעניו.בעזר ה' לרפואה שלמה אמן.

 

בברכה,

 

עוזיאל אליהו,

 

.

 

כתבות נוספות