שאל את הרב

שאלה על פרנסה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 15/09/17 09:34 כד באלול התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב,

אין לי שאלה ספציפית, יש מצב לא נעים שאני נמצאת בו ואשמח לחוות דעת...

אני בת 24, סטודנטית בתחום המחשבים, מזה חצי שנה אני מחפשת עבודה ולא מצליחה למצוא.

בתחום הזה כדאי מאוד לסטודנטים להתחיל לעבוד בעבודה בתחום כדי שלאחר מכן הניסיון התעסוקתי יתרום להמשך לאחר סיום התואר.

אני כן מוזמנת לראיונות אך הראיונות בהייטק קשים שואלים המון שאלות מקצועיות, טכניות ושאלות שלא ככ ניתן להתכונן אליהן מראש בצורה מושלמת, שאלות שדורשות מחשבה עמוקה בזמן אמת וזה דבר שלא ככ קל בשעת לחץ, ולמרות זאת אני כן מצליחה לתפקד יפה בראיונות ולענות על מה שצריך גם אם לא בצורה מושלמת אבל ממה ששמעתי מאנשים שכן התקבלו לעבודות שונות- זה בסדר גמור וכך הם ענו / התנהגו גם כן.

בכל זאת אני עושה מאמץ ולומדת המון לפני ראיון ומנסה להגיע מבחינה מקצועית ומנטלית הכי מוכנה שיש ולמרות זאת לא הולך לי. (מתוך 5 ראיונות שהייתי עברתי 1 בהצלחה ובשלב השני נפלתי).

אני מתפללת המון, ועושה השתדלות רוחנית גם כן.

אני שומרת שבת המון שנים, כשרות, טהרת המשפחה ולא מזמן לקחתי על עצמי לקרוא כל יום ברכות השחר.

אני משתדלת להישאר אופטימית ולהאמין שהקב"ה מכוון אותי לטוב ביותר אך בכל זאת זה נורא קשה כי בשביל זה למדתי ככ קשה – בשביל לעבוד.

מעבר לזה, אני נשואה שנה+, ואני יודעת שאנחנו חיים בחטא בכך שלא מביאים ילדים, כי אני נמצאת במעגל- חשוב לי למצוא עבודה מצד שני לא יקבלו אותי לעבודה אם אני אהיה בהריון עכשיו (גם בלי הריון לא לוקחים אותי כרגע אבל בכל זאת...) לכן אם אני אכנס להיריון עכשיו אני לא אמצא עבודה בשנה הקרובה ואז התואר יסתיים ולא יהיה לי שום ניסיון סטודנטיאלי.

מצד שלישי אנחנו מאוד רוצים ילדים אבל כל פעם דוחים כי הנה אולי הפעם אני אתקבל לעבודה.

אני מתוסכלת ונורא קשה לי להבין למה לאנשים אחרים (שלא בהכרח טובים ממני בשום דבר ואני יודעת שזה לא בסדר להשוות אותי לאחרים וזה לא בסדר להסתכל על אחרים אבל עדיין זה צובט) הולך בקלות יותר ולי לא . פרנסה זה משמיים אני יודעת... אבל מה אני עושה לא בסדר?

תודה מראש.

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

אינני מכיר אותך ואת אישך, אבל מכתלי המכתב נראה שחסר לך שמחת חיים, לבטוח בקב"ה ולשמוח בו, מתוך אמונה תמימה באבא גדול ששומר ומכוון אותנו, לא להסתכל ולחשב חשבונות מה יקרה ואיך יקרה, וכפי שאמר נעים זמירות ישראל "השלך על ד' יהבך והוא יכלכלך". חז"ל אמרו שמחוץ לירושלים הייתה קופה של חשבונות, מכיוון שאין להכניס לירושלים מתוך דאגות. זו עבודה קשה "תחת אשר לא עבדת את ד' אלוקיך בשמחה". זרמו עם החיים ועם הקב"ה, בנו בית מלא ושלם בישראל, ותדעו שאתם ממשים את עצמכם בדרכה של תורה וזה יתן לכם שמחה וברכה.

כתיבה וחתימה טובה

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות