שאל את הרב

פחד מחתונה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/02/18 08:35 א באדר התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני בחור בן 20, דתי, עם חברה למעלה משנתיים ואני כותב בשם שנינו.. אנחנו מאוד שואפים לחיים דתיים ולפי ההלכה. היו לנו הרבה נפילות וקשיים ותמיד ניסינו לקום, עד כמה שאפשר. מאז שהכרנו, ידענו שאנחנו רוצים להתחתן אבל בגלל שהכרנו בגיל תיכון, לא הייתה לנו אפשרות. כרגע אנחנו מבינים שהגיע הזמן, ואי אפשר לדחות זאת יותר, ואנחנו גם מאוד רוצים בזה. הבעיה היא - אני מאוד פוחד להתחתן עכשיו, אני מרגיש שאנחנו צעירים מאוד, ולפעמים יש אי הסכמות וויכוחים קטנים שאני פוחד שיגברו ויחמירו אחרי שנתחתן ולא נצליח לפתור אותם. הרבה פעמים גם מרגיש לי שאני אומר לה דברים והיא מפרשת אותם לא נכון ולוקחת אותם נגדה (דיברנו על זה וזה משתנה ממש מעט). אני מרגיש מתוסכל ולא יודע איך להתמודד עם הפחד הזה.

מה עליי לעשות?

תודה רבה

תשובה

שלום.

אין כזה דבר זוג בלי אי הסכמות וויכוחים. כשרוצים ליצור חיבור בין אנשים שונים, ובמיוחד אם הם בני מינים שונים, זה דורש עמל ועבודה אישית וזוגית תמידית.

אתם צריכים ללמוד שפה חדשה של התחשבות והקשבה, ולהפנים את העובדה שלא מוכרת בדרך כלל לרווקים, שכל אמירה של אחד מכם נשמעת ומתפרשת אחרת לחלוטין בצד השני (אחד הספרים המעניינים על זה - 'גברים ממאדים נשים מנגה'. חכמה בגויים תאמין).

זה נשמע שבהחלט הגעתם לשלב הזה.

אם קשה להחליט, כדאי לפנות למישהו מבוגר בעל ניסיון, ולפרוס לפניו את השיקולים בכדי שיסייע לקבל החלטה מושכלת.

בהצלחה רבה ובשורות טובות

כתבות נוספות