שאל את הרב

די! נמאס לי ליפול באינטרנט! מה עושים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/11/17 23:03 כד בחשון התשעח

שאלה

די!

די!

פשוט די!

נמאס לי ליפול באינטרנט!!!

פשוט נמאס לי!

לא יכול עם זה כבר.

כבר כבר ארבע שנים בערך שאני נופל באינטנרט.

אני נופל,מרגיש ״שבע״ ממה שראיתי ולאחר מכן אני מרגיש ריק.

נמאס לי.

איך השם אוהב אותי??איך??

למה שהוא יאהב אותי??אחרי כל החטאים שעשיתי???

אני מפחד שמרוב כל הנפילות אני לא אוהב אף אישה,שאני אהיה בודד בהמשך חיי,שאעזוב את הדת ושאלך לזנות.

תעזרו לי.

תשובה

שלום יקירי מה שלומך?

סליחה על האיחור בתשובה היה לי עומס גדול...

אני ממש מבין אותך יקירי ואת הרגשותיך וטוב מאד שספרת לי ושיתפת אותי ואני מאד גאה בך שלא השארת את זה בבטן להתמודד לבד מה שבאמת מביך לספר לאחרים אתה אזרת אומץ ושיתפת.

אתה נמצא היום בגיל ההתבגרות בו אתה נהפך מילד קטן לנער מתבגר, שנחשף להרבה דברים בין טובים ובין רעים, נער מתבגר זו תקופה שבה יש הרבה תסיסה והרבה כוחות רוצים לצאת ממך אל הפועל ולא תמיד הן מתממשות, יש בגיל הזה משיכה מינית לתכנים לא צנועים, אתה לא היחיד, כולם מתמודדים עם זה וזה נורמלי להימשך ולהתמודד וגם ליפול, אבל, נורמלי זה גם לדעת לקום, נרמלי זה גם לגעת להתגבר נורמלי זה לדעת לדחות סיפוקים, ועל זה כתוב שבע יפול צדיק וקם, לא כתוב שצדיק הוא זה שלא נופל, אלא שהוא קם אח"כ, החכמה היא לדעת לקום גם אחרי שנכשלתי וגם אחרי ארבע וחמש שנים ועשר שנים ואלף שנה, זה לא משנה, אתה אומר לעצמך שאני קם ויהי מה, כל מה שהיצר רוצה ממך זה לא שתחטא אלא הוא רוצה שאחרי שתחטא אתה לא תהיה מסוגל לקום, לייאש אותך.

ה' אוהב אותך, והוא מאמין בך כל פעם וכול רגע מחדש, הוא נטע בך כוח להוליד וכוח להתגבר , הוא נטע בך יצר הטוב ויצר הרע.

יצר הרע הוא טוב או רע? תלוי איך משתמשים בו, יצר הרע יש בו את כוחות החיים כוח המיני שבו יוצרים חיים כוח שמביא ילדים לעולם, כוח של אהבה שיוצרת זוגיות, כוח של יצירה של חיים ואם משתמשים ביצר לעונג וסיפוק מידי אז יוצרים ריקנות, ו"כאילו" שבעים אבל רק לרגע,

יש בך תחושה שאתה בכישלון יש בך תחושה שאתה לא תוכל להקים בית נאמן ותרד לזנות, ואני אומר לך הלכת רחוק מדי, זה לא כך, אתה תוכל להקים בית נאמן, ותהיה לך אישה אוהבת ואתה תאהב אותה, ולא תיפול לזנות, אתה נער יקר ואהוב וה' אוהב אותך כי יש לך נשמה יקרה, ואם לא היה לך אז גם לא היית אפילו חש אשמה או לא היית פונה אלינו כלל, יש לך נשמה טובה וטהורה, החטאים אולי יכולים לכסות ולהעיב על הנשמה אבל בוודאי ובוודאי לא להשחית אותה ,

בעיית האינטרנט והאתרים הלא צנועים תדע לך שמשקיעים מליארדי שקלים כדי להפיל אותך ואת כולם, והיום בלחיצת כפתור אפשר להגיע למקומות הכי נמוכים שיכול להיות, אז מה יעשה הבן ולא יחטא?

אז מה עושים?

א. חגורת בטיחות- שים סינון, תגיד להוריך שישימו סינון גם בפלאפון וגם במחשב, אם אתה מתבייש אז תגיד להם שלא באשמתך קופצים לך דברים שאתה לא רוצה לראות.

ב. סור מרע- אל תבלה את זמנך היקר במחשב, תלמד תורה תנצל את הזמן.

ג. אל תהיה לבד עם המחשב, וגם אם אתה בניסיון תרכז את כל הכוחות במחשבות על השאיפות שלך, על העתיד שלך איזה בית תרצה להקים תתבונן בשכל, האם אתה מזדהה עם מה שאתה רואה? האם תרצה להיות כמוהם? כמובן שלא.

ד. תכתוב כל יום בפתקים שני דברים טובים על עצמך ושים בכיס, ובכיס השני רשום את שאיפותיך, ובעת ניסיון, שלוף אותם מהכיס ותתבונן בהם.

ה. בעת ניסיון חשוב על דמות שממנו אתה לוקח השראה, דמות לחיקוי, אבא, אימא, מדריך בתנועת נוער, הרב שלך, צדיק של הדור, כמו שעשה יוסף הצדיק בעת הניסיון שלו עם אשת פוטיפר.

ו . תמלא את עצמך בתוכן, תוכן רוחני, ערכי, ויצירתי, הרבה יצירה, יצר= יצירה, מוסיקה, לנגן, לכתוב שירים, לשיר, ליצור פיסול, חמר, אומנות, דמיון מודרך, חוגים, התעמלות, העיקר להתבונן מה הכשרונות שלך ולהוציא אותם לפועל.

אני ממליץ על הספר יוצר אור של הרב ליאור לביא והיצר הלב והאדם של הרב שיינפלד ועוד תשובות ומאמרים באתר שלנו חברים מקשיבים

ושוב, תדע שהעיקר הוא ליצור להתמלא מדברים אמתיים ערכים ורוחניים וממילא לא תימשך לעונג סוג ד'.

אשמח אם תיצור איתי קשר המיל שלי chencorcos@gmail.com

בברכה חן

כתבות נוספות