שאל את הרב

עיכוב בחתונה

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 13/02/18 18:18 כח בשבט התשעח

שאלה

שלום,

אשמח שתתייחסו לסיפור שלי כאן.

זאת הפלטפורמה היחידה שאני יכולה באמת לשפוך בה את ליבי ולנסות לקבל מענה אמיתי.

אז ככה, הכרתי מישהו בשידוכים שיצאתי, ולאחר תקופה קצרה החלטנו למסד את הקשר ולהתארס.ב"ה בחסדי השם ,ובשבח לאל.

העניין שמעכב אותנו הוא שאמא שלי בשנת אבל ובעקבות זה לא נוכל לארגן חתונה כרגע אלא רק לאחר השנה שתחלוף.

על אף שיש רבנים שיתירו זאת, אמא שלי לא מוכנה לשמוע על כך בשום דרך, וטוענת שרק לאחר השנה תוכל לאפשר את זה.

אני ובן זוגי שומרים נגיעה באופן מלא, מקפידים מאוד (כפי שהינכם יודעים בנושא חתונה אסור להתעכב / לדחות)

אמא שלי נהייתה חולה מעט מאז מותה של אמה,והמצב מכביד על הכל בבית.

אפשר להגיד שמורגש שיש המון יצר הרע שעומד בדרכנו ... ביקשתי מאמא שלי שנביא את בן זוגי אלינו הביתה ושיעשו רק היכרות ראשונית אבל היא בתגובה אמרה שזה זמן לא טוב עכשיו.

שאני פזיזה, ולחוצה. היא רק לא מבינה שלארגן חתונה לוקח זמן, ועוד פרט הכי חשוב שנינו סטודנטים שזמננו קצר מאוד, הוא לומד וגם אני, ויש לנו עבודות ופרוייקטים מבחנים אין הרבה זמן להיערך להכל וכו'

לכן ראוי שהמשפחות יתאימו את עצמם אלינו יותר...

אני מאוד מבינה לליבה של אמי, ואין שבת או יום שאנחנו לא בוכים על לכתה של סבתי. אבל באיזשהו מקום כואבת את חוסר הפירגון והתמיכה שלה בי בתקופה הזאת, לא כל יום זוכים לאירוסין, לא כל יום מגיעים לשלב כזה ובנקודה הזאת אני הכי צריכה אותה והיא באיזשהו מקום מפנה לי גב. כמה שניסיתי לדבר איתה, היא בשלה... ואמרה לי שאם אעז להלחיץ אותה היא תקלקל את הכל ותלך נגדי לגמרי.

לכן אני נזהרת, ומאוד עדינה איתה כי לא רוצה חלילה שדברים ישתבשו. הצעתי לה הבוקר שנשב איתו במסעדה חמישי אחד ונעשה היכרות בסיסית...וכמובן שבתגובה היא הגיבה בתוקפנות ושוב טענה שאני לחוצה ומציקה....חשוב לי לציין שהכנות החתונה מבחינתי יוכלו להידחות אבל אפילו את ההיכרות איתו ההורים שלי דוחים פעם אחר פעם. מה ניתן לעשות? מה הייתם עושים במצב מורכב שכזה?

אשמח לתשובה מהירה.

תודה.

תשובה

שלום וברכה,

את בהחלט במצב לא קל.

יש לך רצון להתחתן, טבעי, שהוא רצון חיוב, כנה ואמיתי.

מצד שני, יש לך רצון לא לפגוע באמך שכעת עסוקה באבלותה על אמא שלה.

באופן עקרוני, החתונה שלך לא צריכה להידחות בגלל שאמך עדיין בתקופת אבלותה. אך מתוך מה שכתבת נשמע שאמך אינה פנויה לשמוע כעת אודות הצרכים האישיים שלך בתחום הזה. היא עסוקה מאוד בקושי שהיא חווה.

חושבני, שבמצב כזה חייבים להיעזר במישהו שמכיר את אמך באופן אישי שישוחח איתה על הצרכים שלך בתקופה הזו. הייתי מציע לך, לדבר עם גורם נוסף שיכול להתערב ולעזור לה בתקופה המורכבת הזו, ובמקביל שינסה לגשר ביניכם.

אולי אביך יכול לעזור בנושא שינסה לדבר על ליבה ויסביר לה את חשיבות העניין. אולי רב הקהילה שלכם, או כל מישהו שאמך יכולה לקבל ממנו.

אותו אחד יסביר לה שאפילו שהיא באבלות ובתקופה מורכבת בחיים, היא חייבת לתת לך דרור להמשיך את החיים, ולזכות להתחתן עם בחיר ליבך.

בתפילה שתזכי לבנות בית נאמן בישראל, שתדעי לכבד את אמך כראוי, ותזכי לחיים של קדושה וטהרה.

כתבות נוספות