שאל את הרב

נצרות או יהדות?

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 04/01/18 14:36 יז בטבת התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב ,

רציתי לשאול שאלה שיושבת עליי כבר הרבה זמן:

איך אנחנו יכולים לדעת שהיהדות היא הדת הנכונה שצריך ללכת בה ולא הנצרות?

הרי מהצד שלנו מלמדים אותנו שהנצרות היא שטויות אבל מהצד שלהם הם בטח אומרים אותו דבר עלינו, האם יש הוכחה שכלית לכך שהיהדות היא הדרך הנכונה?

אשמח לתשובה בהקדם האפשרי...

תשובה

לשואלת שלום,

שני חלקים לתשובתי:

א. הצהרות מכל סוג לא מועילות לדיון הענייני. זאת אומרת שזה לא חשוב כמה פעמים אומר "הנצרות שטויות" זה לא יהיה נכון כל עוד לא הוכחתי נכונות טענה אחרת או דחיתי את תפיסתם.

אבל עצם שאלתך היא לגיטימית, גם בלי ההצהרות.

ב. ישנם כ-2 מיליארד מאמינים נוצרים בעולם, כשליש מאוכלוסיית העולם. לכן כדי להבין את התפיסות המוטעות בנצרות צריך להעמיק וללמוד. שאלה אינטרנטית לא תוכל לפתור את העניין.

ג. ובכל זאת, אתן מספר עקרונות יסוד בנצרות, לעומת היהדות. כל אלו אינם הוכחות, אך צהר למבט מבחין:

1. בנצרות הדת נפרדת מההשתייכות הלאומית. קרי: עוסקת רק בהנהגות הפרט ולא במוסר לאומי ( מדינה, רווחה, מלחמה וכו'). לעומת היהדות שהיא דת של לאום.

2. הערך המקודש בראש הפרמידה הנוצרית הוא החסד, החמלה. אפילו על חשבון הצדק. לעומת היהדות בה נדרש איזון תמידי בין החסד לבין הגברה, בין הדין ובין הרחמים.

3. יש שאיפה להפוך את כל העולם לנוצרי, לעומת היהדות שלא דוגלת בגיור המוני של כל הגויים, כי אם באמונה אוניברסלית. זה הבדל תהומי.

4. הראייה הנוצרית על העולם היא פסימית, כזה שהולך ומידרדר מיום ליום וסופו באבדון. היהדות מדברת על גאולה ומצב הולך ומתקדם בעולם.

ד. אם הדבר מעניין אותך, ממליץ לך לקרוא את המאמר הראשון של ספר הכוזרי ( יש הוצאה בביאורו של הרב אורי שרקי), ואת הספר "מוסר יהודי מול מוסר נוצרי" של הרב אליהו בן אמוזג.

בהצלחה רבה!

*ניתן לשאול שאלת המשך בנפרד.

כתבות נוספות