שאל את הרב

מספר שאלות

חדשות כיפה הרב יוגב כהן 09/01/18 09:48 כב בטבת התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב!

ישלי מספר שאלות שאני ממש צריכה עזרה ויעוץ לגביהן.

1.רציתי לדעת אם שכחנו להדליק אןר בשבת, אם מותר בשבת להדליק את האור כשאר שעון שבת מכובה(כלומר האורות מכובים) וכאשר בבוקר שעון שבת יידלק הוא ידליק גם את האור שהדלקנו?!

2.רציתי לדעת מה לעשות לגבי זה שכשהייתי קטנה, היינו יוצאים כל מיני חברים מהשכונה לאכול או לקנות דברים, ובגלל שלא תמיד היה לי מספיק כסף הייתי לוקחת מהקופת צדקה כח לא רציתי כל פעם לבקש מההורים. אני ךא יודעת כמה סכום לקחתי בסה"כ לכן אני לא יודעת מה לעשות.

אבל לא הייתי חוקחת הרבה מדי כל פעם, בערך עד העשרים שקלים ולפעמים שקלים בודדים... מה עליי לעשות?#

3.פה אני ממש לא יודעת מה לעשות ואני מרגישה שאני אובדת עצות:

יש לי אבא ב"ה שהולך ללמוד דברי תורה והולך לשיעורים.. ולפעמים שהןא לומד משהו חדש הןא מספר למשפחה ואומר לנו לעשות. אנחנו ברור מנסים כמה שאפשר כי אנחנו לא יכולים לעשןת הכל. אבל זה הגיע למצב שהוא בא אלינו ואמר לנו (לבנות) שאנחנו יותר לא יכולות ללכת עם החצאיות שלנו (שאחרי הברך) אלא רק עם חצאיות עד הרצפה.. בהתחלה לא כל כך הקשבנו אבל הוא נהיה ממש רציני לגבי הנושא הזה ספציפית וממש כעס ואמר שלא מעניין אותו מה נעשה ושנלך לחנות אבל יותר אנחנו לא מסתובבות עם החצאיות האלה.

כמובן כעסנו כי התרגלנו אליהן ןכל הבגדים שלי היו חצאיות אחרי הברך אבל לא עד הסוך וזה הבגדים שאהבתי אבל כל פעם שהיינו פותחות את הנושא הוא היה כועס ובכלל לא מנסה להקשיב.

הןא היה אומר לנו לא לצעוק עליו אבל בעצם בכלל לא צעקנו, באמת, זה היה נראה כאילו אין לו מה להגיב לנו.

הור היה מחמיא לנו רק כשהלכנו כמו שהוא רוצה וזה עוד יותר עצבן אותנן במיוחד שהןא גם מעיר לאחותי קהיא כולה בכיתה ד והיא ממש קטנה.

זה התחיל לפני שנה וכבק יותר התרגלתי אבל כל פעם שאני שומעת אותו מעיר אני מתעצבנת שוב ואומרת שבכוונה כשאני יהיה גדולה אני ילך עם מכנסיים(חס וחלילה).

לא באה להאשים אותו חלילה זה מצווה, אבל אני חושבת אני צריכה לעשןת זאת בקצב שלי כמו שהוא לומד בקצב שלו.

במיוחד כשהוא מעיר לנו כם על הבגדים וגם על איפור ועל חןלצות צמודות(אפילו שהן בסדר)

אני כבר אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות בנידון...??!

אשמח לעזרתך..

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

1. אופן הדבר נקרא "גרמא", והוא אסור בשבת. אעיר, כי ישנם מצבים בהם אולי יהיה ניתן להשתמש בגרמא - לכן, עדיף לשאול חכם .

2. לעשות תשובה: וידוי, חרטה ועזיבת החטא. תוכלי גם לתת סכום לצדקה.

3. זהו נושא אישי-משפחתי ורגיש מאד. מציע לקיים פגישה מכבדת עם הורייך, ואולי ניתן לערב במידת הצורך אדם מבחוץ (איש חינוך, רב - שקרובים למשפחה).

חשוב שהכל יתנהל ברוח טובה וללא מתחים. עבודת ה' לא צריכה להתבסס על כעסים ועצבות...

בשורות טובות

יוגב כהן

הר ברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות