שאל את הרב

מה חוסם אותי בזוגיות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 20/10/17 14:43 ל בתשרי התשעח

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב.

מה שלומך?

רציתי לשאול אותך שאלה בנוגע לזוגיות והרגשת שלמות עם בן הזוג.

אני נמצא כבר ארבעה וחצי חודשים בזוגיות עם בחורה מדהימה ומתוקה.

במהלך כול הזמן שאני נמצא עם בת זוגתי אני לא באמת מצליח להפנים ולהבין אם אני מרגיש טוב איתה. לעתים טוב ולעתים לא ממש. לא מצליח להגיע עם עצמי להחלטה אם אני באמת מרגיש שלם איתה והאם זאת האשה שארצה לחיות איתה ולגדל את ילדינו ייחד.

אני תמיד נמצא בהרהורים ובלבולים דווקא כשאני לא נמצא איתה ורחוק ממנה. ולפעמים גם כשאנחנו ייחד אני מרגיש הרהורים אלו אבל פחות.

אני באמת לא מחפש משהי מושלמת, אני מחפש לאהוב בפשטות ובשלמות עם עצמי. פשוט לאוהב אותה איך שהיא ולקבל אותה למרות כול הפערים שאני חווה ומרגיש כלפיה. פשוט להפסיק להרגיש אם כן או לא! לחשוב קדימה איתה. להעריך אותה כפי שהיא.

ההרגשה שלי זה שאני לכאורה לא מרגיש נוח איתה לגמרי ואולי אם אחרת הייתי כן מרגיש את התחושה הטובה והנורמאלית, תחושה של אהבה, געגוע, חוסר כשרחוקה ממני. מה שאני בעצם לא כול כך מרגיש עם בת זוגתי...רק לפעמים.

קשה לי עם מה שאני כותב קצת כי אני גם לו מושלם ולא בנאדם הכי טוב והכי ישר לפעמים למרות שאני משתדל שכן אבל אני באמת רוצה להרגיש טוב איתה ועם עצמי ולהפסיק לחיות ולהרגיש שאולי אני משלה את עצמי ואותה במובן מסוים.

אני מאמין שצריך לאהוב כול אדם איך שהוא ואני מנסה להבין למה דווקא איתה יש לי קושי יותר לאהבה שיותר גדולה...אהבת בת זוג. למה אני לא מתגעגע? למה היא לא חסרה לי? למה אני לא מרגיש בבית איתה?

אני חושב שהיא בנאדם מדהים ואני רוצה לאהוב אותה כפי שהיא באמת אהבה אמיתית ולקבל אותה אבל משו חוסם אותי ולכן רציתי לשאול אותך כבוד הרב מה לדעתך אני צריך לעשות? איך להגיע לשלב שאני רק מתרכז בלבנות עם הבחורה הזאת את חיינו ולא להתרכז באם היא כן טובה לי או לא? ובעצם לשבור את החסימה הזאת.

תודה רבה כבוד הרב אשמח נורא לתשובה לשאלתי.

תשובה

שלום

יכולות להיות לכך כמה סיבות, ולשם כך צריך להכיר אותך.

אך מעבר לסיבות החשובות הרבות הנעוצות בעיקרן בבניין הנפש ובתחושות, עליך לשאול גם את השאלה הרוחנית. לשם מה אתה בקשר איתה? האם הדבר נעשה רק מצורך שלך להרגיש טוב, או בעיקר בשל אידיאל גדול של בניית בית כשר ונאמן בישראל? יתכן שגם בתשובה לשאלה זו מצוי צעד ראשון לקראת איזון ומנוחה. זאת לצד הצורך לברר נפשית מה מעיק עליך ומדוע.

בהצלחה

כתבות נוספות