שאל את הרב

כשרות במסעדות טבעוניות בחו"ל

חדשות כיפה רבני כושרות 16/10/17 14:55 כו בתשרי התשעח

שאלה

שלום הרב, בעלי ואני נוסעים לחו"ל לתקופה ארוכה למקום שאין בו הרבה מקומות כשרים לאכול. רציתי לברר לגבי אכילה במסעדות טבעוניות בלי תעודת כשרות שאין בהן לא בשר ולא חלב כלל, האם יש אפשרות לאכול במקומות כאלו מעיקר הדין? ואם יש דברים מסוימים שלפיהם אפשר לדעת אם ניתן לאכול באותו מקום או לא? (לדוג' יש מקומות שמטעמי בריאות מסומנים באות A על התפריט וזה סימן שבאות מקום משתמשים בשטיפת כלים במים רותחים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ודאי שלא! אין לאכול מזון מעובד או מבושל בלא הכשר. פירות וירקות שלמים, לא חתוכים, מותר.

יש סיפור על מעשה שהיה לאחרונה בארה"ב ברשת מאד גדולה ומפורסמת של מזון מהיר (מאקדונאלדס). הם פירסמו שגם צימחונים יכולים לאכול את הצייפס שלהם. בסוף התברר שבשמן של הטיגון יש גם כן שומן מן החי-דהיינו טריפות ונבילות ויכול להיות שזה גם שמן חזירים וכו".

ישנן עכשיו תביעות של מיליונים נגדם ע"י כל מיני אירגונים של צימחונים ודתות של הינדים ובודהיסתים וכו".

חוץ מזה יש גם בעיה של בישולי עכו"ם. והכלים שמבשלים בהם טריפים והטעם עובר מהקדירות אל תוך האוכל ה"צימחוני" וכו" וכו" וכו".

וגם "צימחוני" הוא לא תמיד באמת "צימחוני" כי יש מדינות בעולם שהוא צריך לכתוב ברכיבים את כל הרכיבים אלא רק את הרכיבים שהם יותר מאחוז מסוים של המוצר. למשל יש בצרפת בגטים שלכאורה לא אמור להיות בהם בעיה, אולם מורחים את התבניות עם שומן מין החי(טרף כמובן)

בקיצור- יש לשאול רבנים בכל מקום שמגיעים וגם לומר להם שאתם מהארץ וגם מה העידה שלכם: אשכנזי או ספרדי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות