שאל את הרב

יחס לנשים וגברים מהעבר לאחר הנישואין

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/04/18 07:39 ב באייר התשעח

שאלה

שלום הרב,

ביני לבין אשתי התעוררה מחלוקת בעניין הגישה ליחסי עבר עם נשים או גברים שהכרנו לפני החתונה (וגם ביחס לבני המין השני שאנו פוגשים ביומיום בעבודה וכו').

גישתה של אשתי היא שיש לנהוג ביחסי נימוס בסיסיים בלבד. הכוונה לא ליצור קשר אקטיבי אלא רק במצב שנפגשים במקרה, לומר שלום ומה נשמע בסיסיים ולהתרחק.. הדבר בא לידי ביטוי גם בהזמנה לאירועים שונים. כך למשל, אשתי תעדיף שלא אזמין נשים שהכרתי בעבר שאינן מהמשפחה, לאירועים שלנו כגון ברית/בריתה וכו'..

אני לעומת זאת סובר, כי לא צריכה להיות בעיה בהזמנה לאירועים וגם לא בשיחה של כמה דקות תוך שמירה על כללי הצניעות.

נניח שאני פוגש מישהי שהכרתי מהסניף בבני עקיבא באוטובוס. לדעתה של אשתי, אני צריך להגיד שלום ומה נשמע בסיסיים ואז למצוא תירוץ להתרחק.. כגון, לשלוח הודעה לאשתי שתתקשר אלי.

לדעתי, כן יש מקום לדיבור והתעדכנות בחיים אחד של השני במשך כמה דקות של הנסיעה.. (אני מתכוון לשיחה בעמידה ולא בישיבה ליד אותה מכרית וכן לא במצב של נסיעה ארוכה אלא של כמה דקות).

אשתי נורא נסערת מעצם הרעיון שבו אני עומד ומדבר עם אישה אחרת..

כמו כן, מה קורה במצב שאני רוצה לשאול מישהי שאני מכיר שאלה כלשהי בהודעת sms?

אני קצת מרגיש שזה מצב לא נורמאלי, וגם יכול לפגוע ביחסים עם אנשים מהעבר.. אולם מצד שני אשתי ממש נסערת מהרעיון ואומרת שזה יוצר מצב כאילו יותר חשוב לי לשמור על קשרים ופחות מהתחושות שלה לגבי זה..

אם כן, מהי הדרך הנכונה? וכן, כיצד לנהוג למעשה במצב בו אני נקלע למפגש שכזה?

תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

יש יותר מתשובה אחת נכונה לשאלה זו.

הברית בין איש ואשתו היא ברית מוחלטת. מהותה היא דבקותם המוחלטת האחד בשני - ״ודבק באשתו״ - וזה מה שמהווה בסיס לכל היסודות גדולים של ״שלום בית״, ועניינים רבים אחרים המופיעים בחז״ל על טיב הקשר הזה.

שאלת היחס לקשרים בפריפריה של המוקד הזה - בני משפחה, קשרים מהעבר וכדו׳ - כולם כולם כפופים ליסוד הזה. אם לשני בני הזוג קשרים שטחיים עם הסובב אותם לא מפריעים - אזי הדבר אפשרי במידה. גם כאן, מדובר על קשרים שטחיים בלבד, ולא על הפרת הברית על ידי קשרים עמוקים.

אולם אם לאחד מבני הזוג הדבר מפריע - יש להימנע מכך לחלוטין. שאלת הקשרים עם אנשים מהעבר חשובה פחות משאלת הברית בין בני הזוג.

אלו נושאים לשיח זוגי ביניכם, ולקביעת הכללים שבהם גם חס ושלום לא תפגעו האחד בשני, וגם שלא תהיה הפרה של ברית הקודש של הנישואין במישור המהותי.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות