שאל את הרב

יחסי בעל ואישה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/12/17 21:36 יב בטבת התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני נשואה מזה שלוש שנים וב"ה יש לנו בסך הכל זוגיות מוצלחת, אבל יש משהו שמטריד אותי מאוד. אני מקנאת לבעלי כשהוא משוחח עם נשים אחרות. במקרה או שלא במקרה, יוצא שבעלי נתקל במהלך יומו בעיקר בנשים. זה לא היה מטריד אותי אלמלא הייתי שומעת איך הוא מדבר איתן. הוא לא מפלרטט (לפחות לא בכוונה), אלא שהוא לא יודע להציב גבולות של ריחוק/נימוס/מקצועיות/רשמיות. הוא תמיד טען שנשים יותר מבינות אותו, שהוא מתקשר איתן יותר בקלות עם גברים, שהן יותר רגישות אליו. הוא אכן בן אדם מאוד, או לפחות- רגיש בדרך כלל. כשאני מנסה לדבר איתו על האופן שהוא מדבר עם נשים, הוא צוחק עליי ומנפנף בקנאתי כמו משהו להתגאות בו, ואז אני מרגישה מושפלת ונעלבת, ויותר מהכל, לא מיוחדת לו. אם הוא מדבר עם נשים אחרות כפי שהוא מדבר איתי, מה בעצם מייחד את הקשר בינינו? סתם לדוגמא, יום אחד הוא סיפר לי שהוא שאל תלמידה (הוא עובד בבית ספר) אם היא אוהבת אותו, ולאחר מחשבה הזדעזע מעצמו ואמר שאסור היה לו לומר את זה. הוא ממש לא הפסיק לדבר על זה, עד שאמרתי לו שהכל בסדר ושילמד מטעויות. הוא באמת בן אדם מקסים והוא מודע לעניין הזה שהעליתי, רק שלצערי זה לא מפריע לו כפי שזה מפריע לי.

תשובה

שלום וברכה

כואב לקרוא את מה שאת מתארת.

אפשר שהחיים ביניכם יהיו עוד יותר טובים.

אנסה מעט עזרה ראשונה:

בראש ובראשונה - שמחים.

שמחים על כך שיש לך בעל נפלא; שמחים על כך שיש לכם זוגיות טובה; שמחים על כך שהוא כרת את ברית הקודש אתך; שמחים על מה שכן נרקם ביניכם.

ומתוך שמחה על כך - מדברים על זה.

לא בהאשמות; לא בתביעות; אלא מספרים קודם כל האחד לשני מה הוא היה רוצה שיהיה, מה החלום והחזון שלו, מה חסר לו כדי שיהיה, מה צריך שיהיה כדי ששניכם תהיו מאושרים.

מקשיבים . גם הוא צריך להקשיב לך.

והוא גם צריך לדאוג מכך שהוא עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי מאוד - שכן אין מצב שמותר לשאול תלמידה אם היא אוהבת את המורה.

ומתוך רצון לחיות איתו בשמחה ובנאמנות, וגם להציל אותו מנפילות - מוצאים ביחד את הדרך שהוא ייענה למה שאת מבקשת, ומצד שני - גם את תמצאי את הדרך להסתכל עליו בעין טובה, וכך ביחד מתקדמים.

ואם צריך עזרה - הולכים לעזרה מקצועית. אם הוא מסכים - ביחד איתו; אם לא - לבד, ומקבלים דרך מאנשי מקצוע.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות