שאל את הרב

יחסי אישות ועוד

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 18/03/18 19:44 ב בניסן התשעח

שאלה

שלום ..אני וחבר שלי דתיים ויש לנו כל מיני שאלות שאין לנו את מי לשאול אז אני אגש ישר לעניין ..אנחנו שומרים נגיעה כבר הרבה זמן וכמובן שדבר זה רק מעורר את התחושות החזקות בהכל פעם שאפילו מסתכלים אחד על השני או יושבים קרוב דבר שלעיתים מביא את החבר שלי לזיקפה מצטערת על הישירות אך אני יודעת שזהו נושא שחשוב לפתוח אותו כי אני בטוחה שיש עוד נערים ונעירות שיש להם מה ללמוד בנושא ..אני יודעת שקיים איסור זרע לבטלה ומאוד חשוב לנו לא לעבור עליו אבל מניין לנו לדעת מתי אנחנו עוברים עליו ? ניסיתי לחקור המון בעניין ושמעתי שאפשר להגיע לזיקפה אבל לא יוצא זרע לבטלה ..השאלה שלי היא מתי אפשר לדעת שהזרע יוצא וזהו זרע לבטלה ודבר שני האם ניתן להמשיך להיות ככה בקשר למרות שזה גורם לזה לחבר שלי ..האם זה איסור גם אם אנחנו שומרים נגיעה? מאוד אשמח לקבל תשובה מפורטת בעניין כי אני באמת כבר לא יודעת מה לעשות .תודה

תשובה

שלום

יישר כח על הישירות. נושא חשוב מאוד.

אכן זהו אחד הניסיונות הקשים שיש לאדם בחייו.

דבר ראשון, אני מסופק במה שאמרת ששמירת הנגיעה היא זו שמעוררת את התחושות החזקות. אמנם זה נראה כך, שזה רק מגביר, ולו היינו נותנים מקום לקירבה זה היה מרגיע, אבל בסופו של דבר זה בדיוק הפוך - הכניעה ליצר, נותנת תחושת סיפוק רגעית, אבל יוצרת מצב נפשי של שיעבוד ליצר, שמקשה עוד להשתחרר ממנו בעתיד.

איסור זרע לבטלה הוא כאשר האיש מגיע לידי סיפוק ויוצא ממנו הזרע. וזהו כידוע איסור חמור.

אולם גם במצב של זיקפה ללא הגעה להוצאת זרע יש איסור לאדם להביא עצמו לידי כך (ע"י הרהורים, הסתכלות אסורה, קירבה לנשים וכיו"ב) אלא אם כן הוא ליד אשתו כשהיא טהורה.

נפסק בשלחן ערוך, שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד. כלומר, הקירבה בין איש לאישה, היא דבר טהור, קדוש ועליון, ובתנאי שהיא נעשית במקום הנכון, כלומר, בין איש ואישה נשואים. בכל מצב אחר, הקירבה הזאת, היא גם בעייתית מאוד (ומה שתיארת מעיד על כך), וגם בסופו של דבר פוגם במידת מה את בניין הבית העתידי, כיון שהקירבה והשלכותיה כבר לא יהיו מיוחדים כל כך.

לכן, מה שאת מתארת, רק מוכיח עד כמה נכונה הדרכת התורה הזו.

הקשר לפני נישואין צריך להיות ממוקד מטרה לבחינת אפשרות מיסוד הקשר.

עד אז צריך לשמור על הטהרה.

ממליץ לכם על הספרים של הרב יהושע והרבנית נעמי שפירא. לבנים - אשיב ממצולות, ולבנות - תשוב תחייני.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות