שאל את הרב

חותם בחיים, עין הרע, חלומות, שם וזכוכית סדוקה

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 13/12/17 01:27 כה בכסלו התשעח

שאלה

שלום רב לכבוד הרב. אלו מספר שאלות שאני מרגיש שהייתי צריך לשאול אותם כבר לפני כן:

חותם: כבר תקופה יחסית ארוכה שאני מרגיש שקיים מחסום בחיים שלי מהצלחה ומ"מזל טוב". אני מרגיש מעוכב ושיש מן "חותם" שמתנוסס מעליי. יכול להיות שזה לטובה, אך קשה לראות את זה וזה מתבטא בלא מעט משברים שאני חווה בעקבות זה, שדברים פשוט מאוד לא הולכים. בין היתר אני מתכוון להצלחה בזוגיות, פרנסה ומקצוע, הצלחה כללית בחיים. רציתי לשמוע את דעתך בעניין ואם אתה ממליץ להיפגש עם רב בעניין. אולי קיימת עין הרע כלשהי, או אכן מעין "חותם", יכול להיות אדם שממש איחל לי את זה או בעקבות דברים שעשיתי בעברי, כדי "לשבור את החותם" ו"פתיחת שערי מזל".

עין הרע: אני אדם שדי מפחד מעין הרע. זה מתבטא שאעדיף להסתיר דברים גם מהקרובים אליי כדי שחס וחלילה לא תפרוץ העין הרע. למשל בתחום מסוים איכשהו הצלחתי וכמעט שהגעתי לשיא ולמקום שאליו שאפתי להגיע, אנשים התחילו לשים לב לכך ורגע לאחר מכן זה נעלם כלא היה. אינני מדבר על העין הרע הנובעת ממקום של יהירות, שחצנות והתנשאות, אלא ממקום של קנאה של האחר. אשמח לשמוע את דעתך בעניין.

חלומות: כבר זמן רב שאני חולם חלומות עם חברים מהעבר שמופיעים בהם. הם מופיעים כל פעם בסיטואציות שונות, אנשים שהיו חברים שלי שהיו לפני שעברתי מקום מגורים, ולאחר שעברתי כאן תם הקשר. הקשרים לא בהכרח הסתיימו ברע, ברובם הם הסתיימו בטוב דווקא. החלומות מרגישים מאוד מאוד מציאותיים ואמיתיים, עד שאני מתעורר ואז אני חושב עליהם, לפעמים יותר לפעמים פחות. אשמח לפרשנות בנושא.

שם: בעבר רב אמר לחבר שלי להחליף את שמו בטענה שהשם שלו לא טוב לו ומביא לו מזל רע. האם יש צורך שגם אבדוק את הדבר כלפיי? אני מייחס את זה לשאלה הראשונה ואם יש קשר לדעתך.

זכוכית סדוקה: לא מזמן קיבלתי פריט ריהוט ממכר עשוי זכוכית. לאחר שהכנסתי אותו לחדרי נוצרה סדק בזכוכית. האם להשאיר את הפריט בחדר או להוציא אותו?

תודה רבה על הסבלנות ועל הקריאה, אני מעריך זאת מאוד ומחכה בכיליון עיניים לתשובתך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה.

אנו אין לנו עסק בנסתרות מעין אלו.

ישראל הם מעל המזל, ואין לחשוב שהמזל שולט בהם, בנו. אלא תפקידנו הוא להתמקד בטוב ובעשייה חיובית לתועלת הכלל.

לעיתים הקב"ה מביא עלינו ניסיונות רבים, שמטרתם להרים אותנו: לנסותנו מלשון נס, דגל הנתלה גבוה.

על עין הרע אמרו חז"ל מאן דקפיד קפדינן בהדיה. אני ממליץ לך שלא לשים לב לעניין, אלא לבטוח באמונה שלימה וברורה בקב"ה.

יש בספר עבודת הקודש לחיד"א מס' סגולות לשמירה ולהגנה מעין הרע, שעיקרן הוא אמירת כל מיני פסוקים, ומי שמפחד וחושש מעין הרע טוב לו שיאמר פסוקים אלו.

שם הוא אכן מהות של אדם, ולכן צריך לבחור לאדם שם טוב. אם שימך לא טוב, היינו שם של אדם רשע כגון עומרי, אחאב וכד' אכן כדאי להחליפו לאחר התייעצות עם רב, וקבלת הסבר מפורט למה שבדיוק צריך לעשות. אם שימך הוא טוב אין לחוש לעניין.

לגבי הזכוכית, אם אינה מזיקה ואין חשש שתפצע מישהו אפשר להשאירה בבית.

כלל הדבר. תתמקד בטוב בלימוד תורה ובקרבה לקב"ה. בתפילה בצדקה ובעשיית חסד עם אחרים. ואך תחוש לכל שאר הדמיונות כדברים רעים שכביכול קורים בגלל אנשים מסויימים.

בטח באחד ואל תפחד.

בהצלחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות