שאל את הרב

חוויות סף-מוות (NDE)

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 02/12/17 22:20 יד בכסלו התשעח

שאלה

שלום!

אני כפיר, בן 27 מירושלים.

איני אדם מאמין, אך דווקא זה פותח אותי לדין רציני .

רציתי לשאול על עמדתכם בנושא מוות קליני; מחזירים בתשובה עשו מזה הוכחה לקיום חיים שלאחר המוות, רק שבהיגיון שלהם יש מספר קשיים:

-רק כ20% מהאנשים שהגיעו למוות קליני בכלל חוו משהו.

-אנשים רואים דמויות לפי תרבותם ודתם-יהודי ייראה בין דין של מעלה, נוצרי ייראה ישוע, הינדי ייראה את אל המוות ההודי יאמא וכיוצא בכך-ואכן במקרים רבים אנשים נעשו יותר דתיים לאחר חוויה כזאת, רק לאו דווקא ביהדות-אני נתקלתי בסיפור של מישהו שהפך לבודהיסט אדוק אחרי חוויה כזאת למשל.

-אנשים מרגישים חוויות דומות גם ללא מוות קליני.

.

גם הרב שלמה אבינר טען שכל הנושא הזה הוא שטותי-האם אתם מסכימים איתו?

בנוסף אצרף תחקיר בנושא:

https://sharp-thinking.com/2012/02/09/בשערי-המוות-1-נעים-להכיר/

אשמח לשמוע את דעתכם!

כפיר

תשובה

בס"ד

שבוע טוב

דרכה של היהדות הוא לא לעסוק במוות אלא בחיים, לקדש את החיים ולא את המוות. על כן כל הסיפורים הללו לא שייכים לאמונה היהודית, ואין הוכחה לחיים לאחר המוות אלא מתוך שהתורה הבטיחה על כך ואנו מאמינים בתחיית המתים ושכר ועונש לבני אדם. על כן כל סיפורי החזרה מהמוות הקליני אינם ביסודי היהדות. היהדות האמתית בנויה על יג עקרי אמונה של הרמב"ם ושנאמרים על ידי כל ישראל, זו הדרך לאמונה בקב"ה ולא סיפורים שאיננו מכירים את אמתותם וכמה דמיון יש בהם. יתכן שהם מהווים תוספת פולקלור ולפעמים מביאה אנשים לאמונה, אבל זו לא הדרך וזה לא הכיוון הנכון.

תתחזק בעקרי אמונת היהדות על פי הדרכת הראשונים והאחרונים ולא מספורי מוות ואפילו לא מספורי מופתים, אלא מברור עיקרי אמונת ישראל.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות