שאל את הרב

הקשר שלי עם ה'..האם הוא אבוד..?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 02/04/18 17:50 יז בניסן התשעח

שאלה

שלום הרב, רציתי לשאול שאלה שכבר שנים אני מתמודדת איתה והיא קשה לי ומכבידה עליי. הקשר שלי עם ה' הוא קשר מאוד רופף- בעיקר קשר שבנוי על רגש של אמונה ואהבה ולא קשר של קיום מצוות כמו לברכת על אוכל ולהתפלל.

אני מרגישה שבגלל שבחיים שלי יש הרבה עליות וירידות רוחניות ונפילות אז ה' כבר לא יקבל אותי וכשאני אעלה למעלה אז אלך לגיהנום. כי איזה אבא יררצה בת כמוני?

קשה לי לשבת וללמוד הלכה או אמונה כי אצלי זה מגי יותר מהלב ופחות מהשכל וגם אני מרגישה שזה לא יהיה כל כך אפקטיבי כי זה כמו הכליות והירידות שיש לי בחיים- אני אתמיד ואז אפסיק. בגלל שאני באה מסביבה דתית קשה לי עם זה שאני לא עושה את הדברים שכולם עושים ושיש לי שאלות באמונה. אני מרגישה שעברתי למצב אוטומטי וזה לא מרגיש לי נכון. אז אשמח אם תענה לי אם רני עוד יכולה לתקן את עצמי ואיך? והאם ה' יוכל לקבל אותי בחזרה. תודה לך הרב ומועדים לשמחה

תשובה

שלום.

חלילה לך מלחשוב את המחשבה הנוראית הזו, שיש מצב שבו אין עוד אפשרות של תיקון.

כל עוד נשמה באפו של אדם הוא יכול לשוב ברגע אל אלוקיי.

וכמו שכתוב בנבואת יחזקאל, בפרק י"ח ובפרק ל"ג שאין מצב שבו אי אפשר לשוב, וכמו שכותב הרמב"ם בהלכות תשובה ביחס לעבירות החמורות ביותר, שתמיד ומכל עבירה אפשר לשוב.

ודברי חז"ל ברורים שמי שמהרהר בתשובה יכול להפוך מרשע לצדיק.

לכן עצם זה שכואב לך המצב שלך ושאת רוצה בשינוי ובתיקון כבר שם אותך במקום גבוה וטוב. מכאן את צריכה להמשיך ולהתקדם.

הנפילות הן חלק מהותי בחיים. שבע יפול צדיק וקם. אין מי שאין לו נפילות. והחכמה היא איך להתמודד איתן. אבל החטא הכי נורא זו העצבות והייאוש. תמיד אפשר לקום עם כל הכאב, ולעלות מעלה.

לגבי קיום המצוות זה כמובן חשוב מאוד. אבל כדי שזה יהיה לזה קיום, את כנראה צריכה לבנות את זה באופן הדרגתי. תתחילי לאט לאט, גם מבחינת הקיום וגם מבחינת הלימוד. ותוסיפי לפי הקצב המתאים לך עוד ועוד.

את כבר במקום טוב, ובעזרת השם תשיגי עוד הרבה מדרגות עליונות.

כל טוב ומועדים לשמחה.

מוזמנת לכתוב שוב

כתבות נוספות