שאל את הרב

אחי עם נטיות הפוכות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/05/18 21:41 כ באייר התשעח

שאלה

בדרך לא דרך גיליתי שאח שלי הגדול בעל נטיות הפוכות.. הוא לא יודע שאני יודעת. אני חושבת שהוא מנסה לעשות טיפולי המרה אבל אני דואגת לו ומפחדת. קשה לי נורא בשבילו. מצד אחד הלב שלי נקרע על הניסיון הקשה שהוא מתנסה ויש בי כעס על ה שעשה לו את זה ומצד שני אני רוצה שיהיה לו טוב ואם להיות הומו זה מה שיהיה לו טוב, אז שיהיה ככה. חשוב לי לציין שלא יהיה לאח שלי סביבה תומכת כל כך בבית אם הוא ידבר על זה.. ההורים שלי עם דעות נורא ברורות בנוגע לנושא הזה. מאז שגיליתי קשה לי מאוד להסתכל לו בעיניים ואני רוצה לתמוך בו בתהליך שהוא עובר אבל לא יודעת איך..

תשובה

שלום לך יקרה,

קודם כל אני רוצה לומר לך שאי אפשר לפספס את טוב הלב שלך.

זה מקסים ואני בטוחה שאח שלך מרגיש את זה גם בלי מילים.

האמת היא שזה נושא עדין מאד והיחס של החברה שלנו אליו לא כ"כ ברור- לא לתופעה ולא ליחידים.

זאת אומרת, מאד ברור מה התורה אוסרת ואיך צריך להיראות בית בישראל.

מצד שני, אם יש מישהו בתוך הבית שמתמודד עם זה אין לנו תמיד את המילים הנכונות להגיב.

אמרת שנראה לך שהוא עובר טיפולי המרה. גם אם לא מדובר ממש בטיפולי המרה אלא בטיפולים מסוג אחר, אח שלך מתמודד עם יצר חזק ומנסה לשנות אותו ולכן באמת יהיה טוב אם הוא ידע שיש מישהו שנמצא אותו ומחזק אותו .

חשוב לדעת שכאשר אנחנו רוצים לחזק מישהו בדרך קשה שהוא עובר, חשוב מאד לא לתת תחושה של רחמים. רחמים יכולים לשדר לשני את זה שאולי אין בו את היכולת להתמודד עם הניסיון הזה.

אמרת שאת כועסת על ה' . זה ניסיון קשה מאד - אמת.

מצד שני, אנחנו יודעים שאנחנו מושגחים כאן בעולם הזה, שום דבר הוא לא תקלה, ואם אח שלך קיבל את זה זה מאד מדויק למסלול שלו ולכוחות שלו פה בעולם הזה.

לכן בעיניי השדר שיוצא ממך יכול להיות שדר של אמון בו ואהבה אליו. אמון כי את יודעת שהוא יצליח לעבור את הדרך הזו, ואהבה אליו, אל מי שהוא, בלי קשר לנטייה המינית שלו (שהיא באמת חלק כ"כ קטן מהזהות הגדולה).

תחשבי עם עצמך, האם כדאי שהוא ידע שאת יודעת. אולי תכתבי לו מכתב ותאמרי לו שאת אתו, שאת תומכת בו ואוהבת אותו , שאת לא יודעת איך הוא מתמודד אבל את בטוחה שהוא הולך בדרך טובה.

אם לא, נראה לי שיהיה טוב אם תשדרי ממש 'עסקים כרגיל', תני לו פשוט תחושה טובה ונעימה , יחס של אהבה שלא תלוי בשום דבר.

שוב- הלב הטוב שלך יגיע אליו גם בלי מילים ודיבורים על הנושא הזה ממש, כך שאין לך מה לדאוג..

מקווה שעזרתי ,אפילו קצת.

מוזמנת בשמחה להמשיך לשאול במייל שלי או באתר,

שיר

shiryozev@gmail.com

כתבות נוספות