שאל את הרב

גיור שלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/11/17 22:45 יט בחשון התשעח

שאלה

שלום, הבת זוג שלי עוברת גיור. היא יהודיה מצד אביה, שיהודי מצד אימו וסבתו (הסבתא היתה יהודיה משני הצדדים). אצלה בבית הם לא קיימו מצוות ולא היה להם שום הקשר ליהדות ,כך גם בדור אחד\שניים מעליה. היא אישה מאוד אמיתית וכנה ולכן כל מה שהיא עושה בהקשר הדת זה רק אם היא מתחברת. כפי שאתם יודעים בסוף הגיור יש חופה וקידושין והנני נמצא בהתלבטות של מה יקרה אם יום אחד היא תחליט שהיא חוזרת בשאלה או שמא פתאום תחליט לא לשמור שבת. האם היא תמשיך להיחשב כיהודיה? מה הדת שלה כיום אם סבתא שלה (שהיא גם סוג של אמא) היתה יהודיה? אני מאמין שהיא החלה את התהליך כי מאוד קשה לחיות פה ולא להיות יהודי במחשבה גם על ילדיה ואינני יודע לומר עד כה עד כמה היא באמת מתחברת. אני מאוד מחובר לדת מניח תפילין כל בוקר ומחובר בנפש מה הייתם ממליצים לי לעשות?

תשובה

שלום

אם אמא שלה איננה יהודיה, אז היא כיום איננה יהודיה.

אם היא תעבור את הגיור, והוא יאושר בבית דין ממלכתי במדינת ישראל או בבין דין בחו"ל שהרבנות הראשית מכירה בו, היא תהיה יהודיה. כמובן, בהנחה שהגיור היה אמיתי מבחינתה.

אם היא תקיים את התורה והמצוות ולאחר זמן תעזוב אותם, היא תיחשב יהודייה.

לגבי ההמלצה - גם אם היא הייתה יהודייה מהבית, הייתי ממליץ לך לקיים את הקשר ולמסדו רק אם היא הייתה מחוברת לדת כמוך, כי אחרת קשה מאוד לקיים בית, כשהאמונה והמגמה הרוחנית לא משותפות. כל שכן כשמדובר בגיורת - אם זה אמיתי ובלב שלם, הקשר מבורך.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות