שאל את הרב

בעיות בזוגיות לפני החתונה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/04/18 09:40 ב באייר התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב,

החלטתי לשלוח הודעה כאן, כי אין לי באמת רב לפנות אליו.

אני לא ממש יודע האם הנושא קשור אבל אשמח לכל העזרה והכיוון האפשריים.

אני אמור להתחתן עוד 3 וחצי חודשים.

אני ובת זוגתי נמצאים בקשר במשך 9-10 חודשים.

עוד באמצע הקשר התחילו מריבות על נושאים של כבוד, יחס וזלזול שנגעו אליי. באותה תקופה הבלגתי והמשכתי הלאה. כמובן שדיברנו על הנושאים, לא פעם ולא פעמים. אני לא יודע את הסיבה אבל גם אחרי שדיברנו על הדברים, הם תמיד חזרו על עצמם. וכל פעם אני מתעצבן ונשבר מחדש. לאחרונה זה פשוט החמיר, לא עובר יום כמעט שאין לנו מריבה. גם אם זה על דברים ממש טיפשיים. קשה לי כבר להחיל את זה, אני שבור מבפנים, מפריע לי שאני מדבר עם בנאדם שיקר לי והוא לא לוקח ברצינות את דבריי. אני לא יודע אם זה התקופה של הלחץ מהחתונ אבל אני פשוט קרוע מבפנים ואני לא יודע איך להמשיך. הרגשות שהיו לי בעבר כבר לא אותן רגשות. אני לא יודע אם הקשר הזה יכול להצליח :(

תודה מראש על המענה

שלומי

נ.ב

לא יודע אם זה אומר משהו אבל היום לפנה שהתעוררתי חלמתי, שבת זוגתי הולכת עם מישהו אחר ואני רואה אותה.

תשובה

שלום וברכה

אכתוב בקיצור, על אף שיש מקום להאריך:

עצם העובדה שבין אירוסין לנישואין עולים ספקות וחששות ופחדים - זו תופעה נפוצה אצל זוגות רבים. היא גם מובנת מאוד. החלטה כה דרמטית גורמת לזעזועי משנה, שבוחנים מחדש ובודקים מחדש, והדבר נכון ביחס לכמעט כל ההחלטות הנעשות בחיים. האדם מתחיל להתבונן על עצמו עם הצפי לעתיד, עם ההשלכות המעשיות, עם התנודתיות הנפשית וכדו׳, ועל כן כאמור המציאות הזו שכיחה מאוד.

ברם, העובדה הזו אינה אומרת שיש להתעלם מהחששות האלה. לא זו בלבד, אלא שבעוצמות שאתה מתאר - יש אכן חשש שמשהו מחייב בירור, תשומת לב ורגישות. אל תתעלם מהמצב הזה, ואל תניח אוטומטית שאחרי הנישואין זה יסתדר. הדבר החיוני ביותר הוא ללכת ביחד לייעוץ זוגי, לעיסוק בתקשורת ביניכם, למישהו שלישי שיישב ביניכם ויוכל לשקף את מה שקורה.

טפלו במצב הזה. חובה לעשות זאת לפני נישואין, גם כדי למנוע משבר קשה אחריהם, וגם כדי לפתוח בפניכם אפשרויות להתקשר בקשרים יותר עמוקים כשיתברר לכם אם ניתן לסלק את המכשולים והכאב ביניכם.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות