שאל את הרב

איך אני יודע אם אני חסום זיווג ? ומה התפילה להתפלל בשביל להכיר זוגיות ?

חדשות כיפה משיבת נפש - רבניות בית הלל 22/11/17 12:24 ד בכסלו התשעח

שאלה

שלום

איך יודעים אם בן אדם חסום זיווג

תשובה

התשובה ניתנה על ידי הרבנית שירה מרילי-מירוויס במסגרת מיזם "משיבת נפש – רבניות בית הלל"

השלום והברכה.

ראשית- אני רוצה להתנצל על העיכוב במענה. קראתי את שאלתך, והיא עמדה לנגד עיני ימים רבים. חשבתי על השאלה ועל הכותב אותה, וחשבתי מהי התשובה אותה אתה רוצה לשמוע. אין לי אלא לענות לך מרחשי ליבי, בכנות ובפשטות.

חיפשתי להבין את המונח שהתמשת בו "חסום זיווג". לא מצאתי לכך מקורות. עם זאת, מהשאלה שלך אני שומעת מספר דברים:

הראשון – התחושה שלך כי אתה בשלב ללא יכולת התקדמות או תזוזה.

השני – הרצון שלך לצאת מהמצב הקיים.

והשלישי – האמונה השלמה שלך בכוחה של תפילה.

אני שומעת ממך כי אתה בשלב בחייך בו היית רוצה להתקדם ולהתפתח לשלב הבא אך לא מצליח בכוחך בלבד לעשות כן. אני מבינה שאתה במצב לא פשוט כלל מבחינה נפשית ורגשית, והייתי רוצה לחזק את יידיך ולהציע לך להמשיך בכוחך זה – להמשיך לרצות, להמשיך לקוות, להמשיך להאמין שהמצב בע"ה ישתנה, וכמובן להמשיך ולהתפלל.

עם זאת, אני מקווה שאתה גם פונה לאפיקים מעשיים בחייך - נרשם אצל שדכנים, בודק באתרים רלוונטים ומתאימים ויוצא לפגישות. בנוסף, הייתי מציעה לך לשתף ולדבר עם חברים, משפחה והקהילה הקרובה לך. ספר להם שאתה מחפש, שהיית שמח אם היו חושבים עליך ועוזרים לך למצוא זוגיות. בקש מהסביבה שלך שתתפלל עליך גם, ויצטרפו תפילותיך לתפילתם.

ישנם תפילות רבות ומנהגים שונים ביחס לתפילה על זוגיות. אני מצרפת קישור לאתר "תפילות", המציע פרקי תהילים ובקשות. אני מאמינה בכוחה של תפילה, בכוחה של השתדלות. אני מאמינה שהתחושה שאתה עושה משהו אקטיבי ומשקיע בהשתדלות שלך – בוודאי גם בה יש להועיל.

לצד כל מה שכתבתי חשוב להוסיף שלפעמים כשאדם מרגיש שהוא תקוע בתחום מסוים בחייו הדבר הנכון הוא לפנות לעזרה מקצועית. עזרה כזו יכולה לסייע להתקדם ולהשתחרר מהחסימה. חשוב להגיע לייעוץ כזה מתוך רצון וכוחות לעבוד עבודה רגשית. אם אתה מעוניין בכיוון זה תוכל לפנות דרך רופא המשפחה בקופת חולים שיוכלו, בעזרת ה', להפנות אותך לאדם המתאים.

לסיום, הייתי רוצה לחזק אותך ולהתפלל איתך יחד שבע"ה תמצא את אשר ליבך מבקש.

שירה מרילי-מירוויס

הרבנית שירה היא עמיתה במכון למנהיגות הלכתית במדרשת לנדנבאום.

הרחבה:

קישור לאתר "תפילות":

http://www.tfilot.org/%D7%A1%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9A/

כתבות נוספות