במכון פוע"ה יכשירו מדריכות לנשים שויתרו על הטבילה בשבת כדי להישאר עם איפור

הרב בורשטיין נתקל במהלך השנים בלא מעט נשים שסיפרו לו שכדי שיוכלו להתאפר בשבת ויתרו על הטבילה. בקרוב יחל קורס חדש שיכשיר מאפרות מקצועיות וילמד אותן כיצד להדריך נשים להתאפר מבלי לוותר על הביקור במקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/17 15:24 כח באייר התשעז

במכון פוע"ה יכשירו מדריכות לנשים שויתרו על הטבילה בשבת כדי להישאר עם איפור
איפור, פוע"ה, צילום: shutterstock

פעמים לא מעטות קורה שאשה מתלבטת האם להתאפר בשבת ולוותר על הטבילה במקווה או להיפך. במכון פוע"ה מתכננים להכשיר 'יועצות איפור', שיסבירו לנשים כיצד ניתן לשלב בין שני הדברים.

לכאורה זה נשמע כמו נושא זניח. אך לאנשי מכון פוע"ה הסתבר עם הזמן, שסוגיית האיפור בשבת אל מול הטבילה במקווה מהווה דילמה עבור לא מעט נשים.

"יכולות להיות המון תאוריות", אומר ראש המכון הרב מנחם בורשטיין ל'כיפה', "אך השטח אומר את דברו. אני יכול לתת הרבה הרצאות על זוגיות ועל חשיבות הטבילה וטהרת המשפחה, אך כשאשה מספרת שהיא לא יכולה לטבול בשבת מאחר ואז היא נאלצת לוותר על האיפור ולמחרת שואלות אותה החברות: 'איך היה?', אני כמובן לא אוהב את החדירה הזאת לפרטיות, אך גם לא יכול להתעלם ממנה".

במכון שוקדים על איסוף 100 מאפרות מקצועיות במטרה להכשירן לייעוץ עבור נשים שמעוניינות להתאפר בשבת מבלי לפגוע ביכולתן לטבול. "הצגנו ערכות איפור מיוחדות", מספר הרב, "להרבה מאוד פוסקים שאישרו אותם".

בפוע"ה רוצים שהמתאפרות יטבלו

בפוע"ה רוצים שהמתאפרות יטבלו Uri Lenz/FLASH90

בערכות המדוברות יש כלי איפור שאינם מהווים חציצה שמעכבת טבילה. הרב בורשטיין אומר כי הם רוצים ליצור "קורס מיוחד שיכשיר את המאפרות המקצועיות שאנחנו אוספים ולאחר שהן יסיימו את ההכשרה, כל אשה שנתקלת בדילמת האיפור מול הטבילה בשבת, היא תוכל ליצור קשר עם אחת מהמאפרות והיא תסביר לה בדיוק מה עליה לעשות והיכן ניתן לרכוש את הערכות המדוברות".

ביום שלישי י"ב סיון (6.6), ייערך הכנס השנתי ה-17 של המכון, במהלכו יעבירו מרצים ומרצות שונות מגוון הרצאות בנושא בריאות וטיפוח האשה לאור ההלכה. בין הנושאים תוצג גם סוגיית האיפור.