יד תמר - הארגון שרוצה להפוך את הסיוע לחולי סרטן למשימה לאומית

"יד תמר", ארגון המסייע לחולי סרטן בכל הגילים, עולה שלב בכל הנוגע לטיפול בחולה בקרב בני המשפחה והסביבה הקרובה | בפנייה ל"יד תמר" אתם יכולים לזכות בשקט נפשי שיעזור להתמודד עם המשבר

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף יד תמר 31/07/23 21:43 יג באב התשפג

יד תמר - הארגון שרוצה להפוך את הסיוע לחולי סרטן למשימה לאומית
צילום: יד תמר

"יד תמר", ארגון המסייע לחולי סרטן בכל הגילים, עלה לאחרונה שלב בכל הנוגע לטיפול בחולה ובבני המשפחה ואף בסביבה הקרובה. כבר 8 שנים שבהן הארגון פועל ומסייע בתחומים של זכויות החולה במגוון התחומים שבהם נתקלים החולים האונקולוגיים כמו מיצוי זכויות וליווי רגשי. גולת הכותרת היא התמחות הארגון בסיוע למשפחה בתפעול היומיומי ובהתארגנות נכונה בעתות משבר ומכשירים את הקהילות שסביב החולה להתנהל באפקטיביות ולאורך זמן.

צילום: יד תמר

יו"ר "יד תמר", מיכי וסרטייל מספר על הרעיון שמאחורי הקמת הארגון: "תמר אחותי נפטרה מסרטן לפני 17 שנה. חלקנו איתה המון שעות, אבל אחרי שהיא נפטרה, אמרתי לעצמי שלא היינו יעילים מספיק. חלקנו המון אהבת אחים אבל לא היינו ערים לצרכים של תמר ז"ל. אחרי שתמר נפטרה, אמרתי לעצמי, נלמד מנסיוננו כדי לעזור לאחרים. כיום, זה כבר שמונה שנים שאנחנו מטפחים את התחום של העזרה הקהילתית ויש לנו כבר קרוב ל-100 צוותים שהוכשרו ברחבי הארץ. לדעת שבכל זמן נתון יש מישהו שעושה איזה שהוא חסד בזכות 'יד תמר' זה אושר גדול מאוד. למעשה, אנחנו מגיעים אל החולה במקום שהוא יטלטל עצמו אלינו".

בשיטת "יד תמר" ישנם ארבעה עקרונות פשוטים, שנבנו לאחר ניסיון רב בתחום ובהתייעצות עם אנשי מקצוע. העיקרון הראשון, הוא לאתר בן משפחה אשר יוכל לתכלל את אירוע המחלה מול המשפחה, לתאם ולדאוג לכך שכל המשימות יתבצעו כדי שרווחת המשפחה תהיה נוחה ככל שניתן. העיקרון השני, מטרתו לתעדף את המשימות החשובות, מכיוון שאנחנו לא רוצים לקחת מהמשפחה את השליטה, אלא שיישלטו הם על הסיטואציה עד כמה שניתן. העיקרון השלישי הוא שימוש מושכל במשאבים שבסביבה, ככה מצליחים להחזיק מעמד לאורך זמן. והעיקרון הרביעי הוא להזרים מידע, בתחום של זכויות וסעד כדי לצלוח את תקופת המחלה בצורה הטובה ביותר שאפשר.

צילום: יד תמר

כבר כיום קיימות ב"יד תמר" שתי תוכניות עיקריות למען החולים: תמר למשפחה – מוקד לאומי של "יד תמר", אשר פועל מול כלל חולי הסרטן בישראל שפונים ישירות למוקד ומקבלים סיוע הוליסטי מקצה לקצה: סיוע נפשי, סיוע בתחום הזכויות הרפואיות, התארגנות ומידע. ו"תמר לקהילה" – הקמה של מערכים קהילתיים ורשותיים בכל רחבי הארץ, אשר תומכים בכלל המחלות. "יד תמר" פונה לרשויות המקומיות ויחד איתן בונים מערכים, על פי התפיסה המקצועית והמעמיקה של "יד תמר" למען כלל הציבור.

"אחד הכללים שהיו לי בעת הקמת הארגון", אומר היו"ר וסרטייל, "הוא לעשות דברים שאחרים לא עושים. אבל הדבר הכי חשוב זה איך אנחנו מגיעים לעזרת כמה שיותר חולים בסרטן ברחבי הארץ. התכנית התבשל הרבה זמן ושיפרנו ותיקנו מתוך ניסוי ותהיה, עד שפיתחנו את הכשרת צוותי "תמר לקהילה" אנחנו מכשירים אותם לנהל!!! את העזרה של הקהילה לטובת המשפחה שמתמודדת ובכך יוצרים מכפלת כח פעיל ויעיל בקהילה. מה שמעניק בטחון אישי ולכידות חברתית מדהימה. איך אמר לי יו"ר ועד התושבים בכפר אחים... מאז שיש אצלנו יד תמר, זה יישוב חדש".

צילום: יד תמר

בארגון "יד תמר" לא נחים, ועובדים בימים אלה על אפליקציה חדשה שעוזרת למשפחה ולקרובים בזמן תקופת המחלה. באמצעותה, תוכל סביבתו הקרובה של החולה לשלוח משימות לאחר ניפוי של המשפחה, ולשלוח משימות לסביבה התומכת. באפליקציה אפשר לאשר כי המשימה נלקחה על ידי אחד מהקרובים ולסמן לאחר מכן את סיום המשימה.

המטרה היא להעלות את זה לרמת הרשויות המקומיות, שם, על ידי לוח הבקרה הרשותי, ניתן להבין מה מצבם של החולים בתחום השליטה של הרשות ובתוך הקהילות. בארגון מציגים את זה כמשימה לאומית, שמדברת את השפה המקצועית של "יד תמר" – שפת ניהול משברים רפואיים ארוכי טווח.

בפנייה ל"יד תמר" אתם יכולים לזכות בשקט נפשי שיעזור להתמודד עם המשבר כאשר אנשי הארגון וצוות המתנדבים המסור ילוו וינחו אתכם בכל נושא ובכל שאלה. ארגון "יד תמר" כאן בשבילכם באופן תמידי ואפשר ליצור איתם קשר בכל נושא דרך אתר האינטרנט שלהם – באמצעות טלפון, אימייל ו-ווטסאפ.

צילום: יד תמר

לפרטים נוספים באתר 'יד תמר' הקליקו


בשיתוף יד תמר