פרשת שלח

בס"ד שלום רב. 1.ברצוני להבין למה בפרשת שלח יש כפל המילה איש אחד ? מה ההסבר לכך? 2.ואם כתוב "אִ֣ישׁ אֶחָד֩ אִ֨ישׁ אֶחָ֜ד לְמַטֵּ֤ה אֲבֹתָיו֙ תִּשְׁלָ֔חוּ כֹּ֖ל נָשִׂ֥יא בָהֶֽם" למה נאמר כל נשיא בהם אפשר היה לומר "אִ֣ישׁ אֶחָד֩ אִ֨ישׁ אֶחָ֜ד לְמַטֵּ֤ה אֲבֹתָיו֙ תִּשְׁלָ֔חוּ" ? 3. בפרשת בהעלותך מצויינים שמות של הנשיאים ובפרשת שלח מצויינים נשיאים אחרים למה הצלחתי להבין למה? 4. מה ההבדל בין נשיא שבט ונשיא בית אב ? 5. הקב"ה ישתבך שמו לעולם ועד הרי הבטיח את ארץ כנען ארץ ישראל הקדושה מוזכרת כארץ "זבת חלב ודבש" "ארץ מעיינות" הטוב שבטוב שרק ניתן לתאר ומשה רבנו סיפר לעם על הארץ כמה שהיא טובה העם ידע מנבואות ועדיין הנשיאים הולכים לתור בארץ וההוכחה לנשיאים שאם היו ענקים "רפאים", אשכול הענבים שכרתו בנחל אשכול רק הוכחה שארץ ישראל היא היהלום שבכתר ועדיין הנשיאים נכשלו ? אני אדם מאוד קטן ביכולת הבנת תורתנו הקדושה אני מקווה שניתן להבין את השאלות. בנוסף אם תוכלו לייעץ מדרש שהוא כל להבנה המליצו לי על אהבת חיים ומעינה של תורה מה עדיף להתחיל קודם?

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 30/09/14 13:10 ו בתשרי התשעה

בס"ד

שלום רב.

1.ברצוני להבין למה בפרשת שלח יש כפל המילה איש אחד ? מה

ההסבר לכך?

2.ואם כתוב "אִ֣ישׁ אֶחָד֩ אִ֨ישׁ אֶחָ֜ד לְמַטֵּ֤ה אֲבֹתָיו֙ תִּשְׁלָ֔חוּ כֹּ֖ל נָשִׂ֥יא בָהֶֽם"

למה נאמר כל נשיא בהם אפשר היה לומר "אִ֣ישׁ אֶחָד֩ אִ֨ישׁ אֶחָ֜ד לְמַטֵּ֤ה אֲבֹתָיו֙ תִּשְׁלָ֔חוּ" ?

3. בפרשת בהעלותך מצויינים שמות של הנשיאים ובפרשת שלח מצויינים נשיאים אחרים למה הצלחתי להבין למה?

4. מה ההבדל בין נשיא שבט ונשיא בית אב ?

5. הקב"ה ישתבך שמו לעולם ועד הרי הבטיח את ארץ כנען ארץ

ישראל הקדושה מוזכרת כארץ "זבת חלב ודבש" "ארץ מעיינות"

הטוב שבטוב שרק ניתן לתאר ומשה רבנו סיפר לעם על הארץ כמה שהיא טובה העם ידע מנבואות ועדיין הנשיאים הולכים לתור בארץ וההוכחה לנשיאים שאם היו ענקים "רפאים", אשכול הענבים שכרתו בנחל אשכול רק הוכחה שארץ ישראל היא היהלום שבכתר ועדיין הנשיאים נכשלו ?

אני אדם מאוד קטן ביכולת הבנת תורתנו הקדושה אני מקווה שניתן

להבין את השאלות.

בנוסף אם תוכלו לייעץ מדרש שהוא כל להבנה המליצו לי על אהבת חיים ומעינה של תורה מה עדיף להתחיל קודם?