מתאחדים עכשיו רבים אחר כך: קמפיין חדש של האיחוד הלאומי

במפלגה ציינו כי "החליטו לקחת את מושכות הובלת הריצה המשותפת של מפלגות הימין". סמוטריץ': "קורא לכל מפלגות הציונות הדתית שמימין לליכוד להתכנס עוד היום ולקבל החלטה על הליכה משותפת כולל התחייבות לא לרוץ לבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 17:32 יז בסיון התשעט

מתאחדים עכשיו רבים אחר כך: קמפיין חדש של האיחוד הלאומי
קמפיין המפלגה לאיחוד בימין, צילום: האיחוד הלאומי

מפלגת האיחוד הלאומי יצאה הערב (ה') בקמפיין מיוחד שנועד לדחוף לאיחוד בין כל מפלגות הימין הדתיות.

"רצים ביחד עכשיו - מתווכחים אחר כך", זוהי סיסמאת הקמפיין שלווה במספר תמונות שבהם נראים מספר סמלים שמבטאים את הניגודיות בציונות הדתית, כמו ישיבת הר עציון לעומת מרכז הרב, בת שירות לאומי לעומת חיילת ועוד.

במפלגה ציינו כי לקראת בחירות 2019 סבב שני הם "החליטו לקחת את מושכות הובלת הריצה המשותפת של מפלגות הימין", במטרה, "לעורר לחץ ציבורי על המפלגות שמימין לליכוד לנטוש את מלחמות האגו והכבוד, את ההשמצות התקשורתיות וההאשמות ההדדיות ולסכם כבר עכשיו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות".

יעזור? קמפיין האיחוד הלאומי

יעזור? קמפיין האיחוד הלאומיצילום: האיחוד הלאומי

מוקדם יותר צייץ יו"ר המפלגה, שר התחבורה המיועד בצלאל סמוטריץ' כי הוא "קורא לכל מפלגות הציונות הדתית שמימין לליכוד להתכנס עוד היום ולקבל החלטה על הליכה משותפת, כולל התחייבות לא לרוץ לבד. גם אם ייקח אח"כ כמה ימים לסכם את הפרטים, אמירה עקרונית חייבת להיאמר. אפשר וצריך לסיים את זה תוך ימים, להביא בשורה לציבור, ולממש את אחריותנו לניצחון הימין בבחירות".

סמוטריץ' שהצהיר בראיון לחדשות כיפה כי יסכים לוותר על מקומו במקרה של איחוד הוסיף כי "המחלוקות ביננו הן חשובות אבל שוליות אל מול האחריות הכבדה המוטלת על כתפינו להביא לניצחון הימין בבחירות. האחריות הזו מחייבת אותנו להתרכז במשותף, להתגבר על אגו וללכת ביחד. כפי שאמרתי אנחנו לא מגיעים עם דרישות חדשות וכן אהיה הראשון לוותר על מקומי האישי כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח".

מנכ"ל המפלגה, יהודה ולד, ציין: "אין לנו את הפריווילגיה לריב עכשיו. ברור לכולם שיש הבדלי השקפה בין המפלגות השונות, אבל יש אחריות אדירה המוטלת על כתפינו שהיא גדולה בהרבה מהוויכוחים וההתקוטטויות האידיאולוגיות. אם חלילה תוקם כאן ממשלת שמאל בשל מלחמות אגו -כולנו נלחם כתף אל כתף על הבית שלנו כשיבואו לפנותו עבור הקמת מדינה פלסטינית או נפגין ברחובות על הפיכת המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה, מהאופוזיציה או מחוץ לכנסת, אסור שנגיע לשם. פשוט אסור".