אזור תעשייה ישראלי-פלשתיני יוקם באפרת

באפרת התקיים טקס לתחילת עבודת לפיתוח אזור תעשייה והיי טק. השר אקוניס: "שיתוף פעולה כלכלי יקדם את השלום". ראש המועצה עודד רביבי: "פיתוח תעסוקה ישרת יהודים ופלסטינים ויהווה עוגן לשכנות טובה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/11/20 16:20 טז בחשון התשפא

אזור תעשייה ישראלי-פלשתיני יוקם באפרת
הטקס באפרת, צילום: לע"מ

במעמד השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, התקיים היום (ג') בטקס תחילת עבודות הפיתוח לאזור תעשייה, תעסוקה, והיי טק במועצה המקומית אפרת. מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח אפרת, אדמונד חסין, סיפר כי האזור יכלול שלושה מבנים מרכזיים שיאפשרו תעסוקה לכמה מאות ישראלים ופלסטינים.

אזור תעשייה ענק, משותף לשלוש מועצות, יוקם סמוך להר חברון

השר אקוניס שיתף את הבאים כי בזמן ששהה בלשכתו של ראש המועצה רביבי לקח הפסקה כדי להשתתף בשיחת זום עם שרים ממספר מדינות ערב וכי בשיחה "דנו על שיתופי פעולה כלכליים אזוריים". עוד הוסיף השר אקוניס כי לצערו "ההנהגה הפלסטינית מומחית בלהחמיץ הזדמנויות. ארה"ב הודיעה כי היא משקיעה לא פחות משלושה מילארד דולר באמצעות קרן DFC במסגרת השקעות לשיתופי פעולה אזוריים".

השר אקוניס באפרתצילום: דוברות אפרת

לדבריו חלק משיתופי הפעולה הללו יעשו באמצעות "חיזוק ההנהגה המקומית, אנחנו מאמינים שכלכלה חזקה מקדמת את השלום, מקדמת את הדו קיום ואם הפלסטינים רוצים הדלת פתוחה". בהתייחס להנהגה המקומית פנו אל השר מספר נציגים שהגיעו מהכפרים הפלסטינים בסביבה וביקשו את הסיוע של השר ומשרדו בחיזוק והידוק הקשרים.

ראש המועצה עודד רביבי הודה לשר על הגעתו והדחיפה מצדו לקידום המתחם והוסיף "תכנית המאה ומדיניות הממשלה מחלחלים לאט לאט לשני הצדדים, הפלסטינים מבינים שאנחנו כאן כדי להישאר וגם אנחנו המתיישבים מבינים שלצדנו חיים שכנים פלסטינים.

"מרגע שזו ההבנה גם אצל האזרח הפשוט וגם בהנהגה המקומית התחלנו לפעול למטרה אחת, שאיפה לחיים טובים. פיתוח אזור התעשייה הוא בדיוק הצעד בכיוון שמעניק עוגן נוסף לשכנות הטובה שחשובה כל כך למען כולנו".