מתנדבים ב"אם תרצו" יקבלו נקודות זכות מהאוניברסיטה העברית

תקנון האוניברסיטה העברית קובע שעמותות פוליטיות לא יוכרו להענקת נקודות עבור מעורבות חברתית, אך באוניברסיטה מסבירים כי העמותה הצהירה על פעילות חברתית לטובת אוכלוסיות מוחלשות. ח"כ הורוביץ תוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 13:51 יח בשבט התשפ

מתנדבים ב"אם תרצו" יקבלו נקודות זכות מהאוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

האוניברסיטה העברית מעניקה נקודות זכות עבור התנדבות בתנועת 'אם תרצו'. על פי פרסום ב'הארץ', סטודנטים המתנדבים במסגרת העמותה, המזוהה כעמותת ימין, יהיו זכאים לשתי נקודות זכות (נ"ז) עבור השלמת התואר.

בתקנון האוניברסיטה העברית נקבע כי ארגונים פוליטיים או מפלגתיים לא יוכרו לצורך הענקת נ"ז על מעורבות חברתית, אך על פי הדיווח, באוניברסיטה מסבירים כי מדובר בתנועה ללא שיוך מפלגתי או פוליטי, וכי האישור ניתן לעמותה לאחר שהצהירה על פעילות חברתית לטובת נזקקים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות בעיר. כולל אוכלוסיות ערביות.

מדובר ברשימה של 140 גופים ועמותות בהן ניתן להתנדב, ו'אם תרצו' צורפה אליהן לאחרונה. עוד נאמר בדיווח כי באוניברסיטה סירבו לבקשתם של ארגונים אחדים להיכנס לרשימה, ואף אחת מהדחיות לא הייתה על רקע אידאולוגי.

נציגי תאי הסטודנטים של מפלגת מרצ ו"אופק", המזוהה עם מפלגת העבודה, מסרו: "אם האוניברסיטה תבחר שלא לחזור בה מהענקת הנקודות, נדרוש להכיר בפעילות כלל התאים הפוליטיים ברחבי הקמפוס כמעורבות חברתית המקנה נקודות זכות". נציגי התאים כתבו לאחראים על הנושא באוניברסיטה: "נראה כי חלה טעות בשיקול דעתה של האוניברסיטה באשר לזהותה הפוליטית של תנועת 'אם תרצו'. זהו ארגון פוליטי ימני מובהק שמטרת פועלו ככלל הינה דה־לגיטימציה לגופים ואנשים בעלי עמדה שונה". 

אם תרצו

הפגנה של 'אם תרצו'צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מתנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה: "אנו קוראים לכלל הסטודנטים המעוניינים להמשיך לממש את חזון הציונות ולקדם את ערכיה להצטרף לפעילות הארגון. מדובר בחדשות טובות לכל סטודנט וסטודנטית ציונים באשר הם".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה לפרסום ב'הארץ': "כל הארגונים והעמותות שנבחרו מאושרים על פי חוקי מדינת ישראל. ארגונים אלה נבחרו לאחר בדיקה שאין זיקה בין הארגון למפלגה פוליטית. נבחרו ארגונים עם גישות שונות — ליבריות ושמרניות, חילוניות ודתיות, רב תרבותיות וכו'. אין סיבה למנוע התנדבות של סטודנטים במסגרת אם תרצו, בדיוק כפי שאין מניעה מעמותות אחרות הדוגלות בעמדות אחרות. האישור לתנועה, כמו גם לעמותות אחרות, ניתן במגבלות, הן לגבי מספר המתנדבים והן לגבי סוג המעורבות החברתית. כל פעילות בכל עמותה או ארגון מפוקחת על ידי האוניברסיטה העברית על מנת לוודא שהפעילות שאושרה והוסכם עליה מבוצעת בהתאם לחוק ובהתאם להסכם".

ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "'אם תרצו' היא תנועת ימין קיצוני, פעילותה "החברתית" מסתכמת בהסתה נגד אנשי שמאל וסימון בוגדים מבית. טענת האוניברסיטה העברית, כאלו מדובר בתנועה לא פוליטית היא טענה שגויה ומנותקת מהמציאות. אני קורא להנהלת האוניברסיטה לתקן את האפליה הפסולה הזו ולחזור בה מההחלטה להעניק הטבות לארגון".