בעקבות חיסול סולימאני: איראן הודיעה כי אינה מחויבת עוד להסכם הגרעין

המתיחות בין ארה"ב לאיראן עולה שלב נוסף: ערוצי הטלוויזיה האיראנית מדווחים כי איראן לא תעמוד עוד בהתחייבות ובהגבלים מעסקת הגרעין מ-2015, זאת עקב החיסול של קאסם סולימאני

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 21:04 ח בטבת התשפ

בעקבות חיסול סולימאני: איראן הודיעה כי אינה מחויבת עוד להסכם הגרעין
נשיא איראן, חסן רוחאני, צילום: shutterstock

המתיחות בין ארה"ב לאיראן ממשיכה: ערוצי הטלוויזיה האיראנית מדווחים הערב (א') כי איראן לא תעמוד עוד בהתחייבות ובהגבלים מעסקת הגרעין מ-2015. הצעד הזה נגרם בעקבות ההתקפה שבה חוסל מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ליד נמל התעופה של בגדד. חיסול סולימאני נחשב מהלומה גדולה לאיראן.

כעת לפי הדיווח בערוץ הרשמי של טהרן, איראן לא תכבד יותר את מגבלות העשרת האורניום כפי שנקבע הסכם הגרעין שנחתם עם מעצמות העולם ושקבע כי הרפובליקה האסלאמית תוכל להעשיר אורניום ברמה של עד 20%. "נעשיר אורניום ככל שנצטרך" כך דווח בערוץ הטלוויזיה הרשמי של משטר האייתוללות.

התגובות לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, החלו כבר מאתמול, נשיא איראן הבטיח כי מדינתו תינקם על הצעד האמריקני, ושאיראן סימנה 35 יעדי תקיפה ביניהם ישראל. נשיא ארה"בדונלד טראמפ יצא במסר מאיים חזרה כלפי איראן על תקיפת השגרירות: "סימנו 52 אתרים איראניים - שחלקם בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבות האיראנית. יעדים אלה, ואיראן עצמה, יותקפו במהירות ובעוצמה אם איראן תפגע באמריקנים או תתקוף יעדים אמריקניים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן