מתלמיד למפקד: מונה מפקד חדש לפנימיה הצבאית של ישיבת בני עקיבא אור עציון

לאחר שנים של מאבק, הפנימייה הצבאית של ישיבת בני עקיבא אור עציון נפתחת מחדש עם מינויו של סא"ל דורון הלל למפקד החדש של הפנימיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 16:09 כ בסיון התשעט

מתלמיד למפקד: מונה מפקד חדש לפנימיה הצבאית של ישיבת בני עקיבא אור עציון
סא"ל דורון הלל ומשפחתו, צילום: באדיבות המצולמים

לאחר שנים של מאבק, הפנימיה הצבאית של ישיבת בני עקיבא אור עציון נפתחת מחדש. לרגל הפתיחה המחודשת, מונה מפקד חדש: סא"ל דורון הלל. הלל בן 39 מכפר תפוח, נשוי למיכלי ואב לחמש. מג"ד חי"ר במילואים בחטיבה הצפונית בעזה. בעבר, היה חניך באותה הפנימיה וכעת כאמור, הוא חוזר לפקד.
 
עם קבלת התפקיד, סא"ל דורון הלל אמר: "נרגש מאוד עם קבלת התפקיד שבשבילי הוא גם סגירת מעגל כחניך ושוחר בפנימיה. אני מאמין מאוד בנוער החביב שישאו עול וייעוד בנעוריהם ולהוות חלק משכבת המנהיגות הבאה של עמ"י מתוך יראת שמים ועולם אמוני יצוק ומבוסס. כל זאת בענווה, בהשקט ובבטחה".
 
ראש הישיבה התיכונית בני עקיבא אור עציון, הרב ערן פרינס אמר: "אני נרגש על פתיחתה מחדש של הפנימיה שבישיבת בני עקיבא אור עציון. אין דבר משמח יותר מאשר בוגר הישיבה והפנימיה הצבאית שנבחר לתפקיד".
 
מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט אמר: "אני שמח ומתרגש בהצלחת המאבק לפתיחה מחודשת של הפנימייה הצבאית בישיבת בני עקיבא אור עציון. במשך שנים רבות, עברו תחת כנפיהם של מורי הפנימיה אינספור תלמידים שהפכו למפקדים וקציניים ערכיים ומובילים בצה"ל. אני מודה מאוד לכל אחד מהשותפים להצלחה זו ומאחל בהצלחה רבה למפקד החדש סא"ל דורון הלל,  לתלמידים ולצוות הפנימיה".
 
כזכור, בשנת 2015 הוביל שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון על מהלך  לסגירת שתי פנימיות צבאיות, הריאלי בחיפה ובני עקיבא אור עציון במרכז התורני ליד אשקלון,  במסגרת קיצוצים של התוכנית הרב-שנתית בצה"ל.
  
 עם כניסת השר אביגדור ליברמן למשרד הביטחון הוא החליט לבטל את ההחלטה לסגור את הפנימייה הצבאית בחיפה, וזאת אף על פי שתקציבה של פנימיית הריאלי גבוה בהרבה מהתקציב של פנימיית בני עקיבא  אור עציון.
בעקבות כך, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת בני עקיבא אור עציון, הרב חיים דרוקמן, הוביל מאבק מתמשך כנגד אפליית הציבור הציוני דתי ודרש לפתוח מחדש את הפנימיה הצבאית שבישיבת בני עקיבא אור עציון. בשלב הראשון פעלו יחד הרב דרוקמן, מנכ"ל רשת בני עקיבא, אלחנן גלט, שר החינוך, נפתלי בנט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר על מנת להגיע להסכמה בסיסית בנוגע לפתיחת הפנימיה. לאחר מכן השר בנט דחף למציאת פיתרון משותף של משרד החינוך ומשרד הביטחון דבר שהוביל לחתימת הסכם משותף בקיץ שעבר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן