לוד על סף מלחמה| תושבים פונו מבתיהם, ראש העיר דורש עוצר צבאי

לוד הופכת לשדה קרב, תושבים מדווחים על פורעים שמסתובבים בין השכונות משחיתים רכוש, ופוגעים בכל הבא ליד, פצוע כבן 60 נפצע מסלע שפגע בראשו, לאור אוזלת יד של המשטרה, תושבים מתארגנים בקבוצות להגן על עצמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 00:44 א בסיון התשפא

לוד על סף מלחמה| תושבים פונו מבתיהם, ראש העיר דורש עוצר צבאי
מכונית שנשרפה ע"י פורעים , צילום: Yossi Aloni

מלחמה בלוד, האלימות בלוד יוצאת משליטה, דיווחים על עשרות כנופיות של ערבים אשר עוברות בשכונות היהודיות בעיר מציתות עשרות רכבים, מיידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים והמצב יצא משליטה, תושב בן 54 נפצע קשה מסלע שפגע בראשו בעת שנסע במכוניתו, הפורעים ניסו לפגוע בבניין העירייה אך המשטרה הצליחה לבלום אותם.

ההחרפה בהתפרעויות הביאה את התושבים לצעד חריג, בניינים הסמוכים לאזורי העימות פונו על ידי העירייה למקום בטוח מחשש לשלומם, התושבים שמתלוננים על אוזלת היד של המשטרה, מדווחים כי המשטרה איבדה שליטה על המצב, והחליטו להקים בעצמם משמר שכונות אשר יתמקם באזורים אסטרטגיים בעיר על מנת להגן על משפחותיהם. 

מהודעות שרצות בקבוצת הוואטסאפ השכונתיות הבהלה מתריעים התושבים מפני טבח, ומזהירים מפני השאננות של המשטרה, בהודעות מתלוננים התושבים שאין משטרה ברחובות וניראה כי היא וויתרה על ההגנה על התושבים.  " אין שוטר אחד עכשיו בעיר למעט ניידת אחת או שתיים ליד המכינה כעת עם 4 לוחמי מגב. מנכל העיריה אומר לי שאני לא ראיתי אבל יש שוטרים. .תקשיבו....אנחנו לפני טבח! לצערי אין כאן י שמגן עלינו. מרגיש כמו תל חי."

 

צילום: צילומסך

 

ראש עיריית לוד, עו״ד יאיר רביבו יצא בקריאה לממשלת ישראל: לוד במצב חירום, ודרש עוצר צבאי. ״חיי אדם בסכנה. אנשים עלולים למות הלילה אם הממשלה לא תטיל סגר על העיר בשעה הקרובה. כוחות משטרה וצבא נדרשים להגיע מיידית כדי לאכוף את הסגר. האיום הזה והנזק שעלול להיות לחיי אדם הוא קשה יותר מירי של מאות רקטות על ישראל. יש להטיל סגר על העיר בתוך שעה!״

בערוץ 12 דווח כי נעשתה פניה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון את האפשרות להכריז על כי העיר לוד במצב חרום על מנת לשלוח כוחות צבא לדכא את המהומות.

שר הביטחון בני גנץ הנחה להקצות את כל פלוגות מג"ב שמוקצות למשימות הצבא לטובת סיוע מידי להשבת הסדר בלוד ובערים מעורבות. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הורה לגייס 16 פלוגות מג"ב ללוד.