כתב אישום נגד 2 תושבי הנגב בעוון רצח החייל רון קוקיא הי"ד

חאלד אבו ג'אדה מואשם ברצח לוחם הנח"ל בערד לפני כחודש, ואילו אחיו מואשם בכך שתכנן עמו את המעשה ועזר לו להחביא את הנשק שגנב. כמו כן נכתב כי הם הושפעו מסרטוני חמאס ותכננו לחטוף חייל לצורך שחרור מחבלים פלסטינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 12:07 ו בטבת התשעח

כתב אישום נגד 2 תושבי הנגב בעוון רצח החייל רון קוקיא הי"ד
רוצחיו נעצרו יממה לאחר הפיגוע. קוקיא הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

כתב אישום הוגש הבוקר (א') על ידי פרקליטות המדינה נגד שני רוצחיו של לוחם הנח"ל רון קוקיא, שאירע לפני כחודש בערד.

לפי כתב האישום שני תושבי הנגב, חאלד וזאהי אבו ג'אדה, הושפעו מסרטונים וחומרים שהפיץ ארגון הטרור חמאס וחאלד אף כתב דברי נאצה נגד ישראל.

"אלוהים תשמור את ארץ המוסלמים ותעשה מאויבך אויבי הדת", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "בראשיתם תפיל אותם ותיתן לנו את הניצחון על שבט הכופרים".

חאלד, שחקירת השב"כ חשפה כי הוא ביקש לנקום על פעולות צה"ל באיו"ש, תכנן תחילה לחטוף חייל שיהיה כקלף מיקוח לשחרור מחבלים ולשכם כךהוא אף חשב להשתמש בחומרי הרדמה שהיו זמינים לו בעבודתו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לבסוף, לאחר שהוא ואחיו זאהי ערכו סיורים באזור ערד כשהם חמושים בסכינים במטרה לאתר חיילים שבהם יוכלו לבצע את זממם. ביום חמישי ה-30 לחודש נובמבר יצא חאלד לבדו והבחין בקוקיא. הוא התקרב לעברו והחללדקור אות למוות ומיד לאחר מכן חטף את נשקו.

בתום הרצח הוא פגש את אחיו והשניים הסתירו את נשקו. פחות מ-24 שעות אחר כך, פשטו על בית השניים כוחות הביטחון שעצרו אותם והחלו בחקירה שהבשילה לכדי הגשת כתב האישום.

מבית החולים סורוקה, שבו לפי כתב האישום עבד המחבל, נמסר מכי "מדובר בתלמיד מכללה באשקלון שאינו עובד בית החולים, אלא הגיע להתנסות בתחום לימודיו ושהה בבית החולים כשבועיים"